Fast norrmännens ifrågasättande av bikini i beach handboll är uppfriskande. Artisten Pink betalar visst böterna de fick.Sportkläder är ju dessutom ofta tighta. Alla sporter.
Det är gubbsjukt att tjejer skall ha andra kläder än män.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast norrmännens ifrågasättande av bikini i beach handboll är uppfriskande. Artisten Pink betalar visst böterna de fick.Sportkläder är ju dessutom ofta tighta. Alla sporter.
Ja, sexualisering sker tidigt.jag såg en bild på sociala medier igår med en ridkavaj för barn där det stackars flickebarnet (typ 10 år?) stod och putade med rumpan mot kameran. För att det är så det ser ut. Barn gör ju som vuxna gör…
Min bättre hälft konstaterade att det är sexigt med ridkläder.Jag upplever inte att särskilt mycket av reklamen som är inlagd i tråden har kopplingar till sex men det kanske beror på ens egen fantasi eller brist på det.
Jag vet inte varför du blandar ihop kroppsnära kläder med bikini? Eller varför ens dra in sexualiserade regler? Det har ju absolut ingenting med saken att göra.Fast norrmännens ifrågasättande av bikini i beach handboll är uppfriskande. Artisten Pink betalar visst böterna de fick.
Det är gubbsjukt att tjejer skall ha andra kläder än män.
Nej, det har du förvisso en poäng med. Jag spann väl egentligen bara vidare på temat att kläder skall framhäva sexighet och att många blir medvetna om det.Jag vet inte varför du blandar ihop kroppsnära kläder med bikini? Eller varför ens dra in sexualiserade regler? Det har ju absolut ingenting med saken att göra.
Jag tycker det finns massor.Gode gud säger jag som inte handlat ridkläder på 20 år. Vad tusan har hänt på de åren? När jag slutade rida var det fortfarande inne med oljerockar och funktionella ridbyxor, fokus låg på att hästarna skulle vara prydliga.
Att ridsporten är mer materialistisk nu ligger kanske i tiden, jag som sysslat med hundsport under nämnda 20 år ser samma trend där. Men hundförarna har helt sluppit ifrån porrinfluenserna, hundförarkläder finns i massvis av färger som matchar hundens utstyrsel och bylsigt är inte bra. Men det är verkligen unisex på allt i jämförelse med ridsporten...
Jag fantiserar lite om att börja rida igen om ett par år, men är extremt osugen på att stötta företag som sexualiserar sporten. Förutom Börjes, finns det andra kedjor som säljer funktionella kläder, gärna stilrena men inte mer än så?
Jag tänkte mig lite tips härJag tycker det finns massor.
Jag håller med. Jag tycker generellt sett att utvecklingen av ridkläder går mot mer funktion.Jag tycker det finns massor.
Tex Jacson, Maya Delorez och Kingsland har ju ganska neutrala kläder. Snygga och funktionella men inte överdrivet feminina eller med bling eller liknande. Ofta lite mer neutrala färger. Sedan har ju de flesta märken några mer neutrala plagg så man får leta på produkt i stället för på ett speciellt märke.Jag tänkte mig lite tips här
Är väl mer att PS typ är det enda företaget som har sån reklam ibland. Kläderna är ju inte sexualiserade egentligen dock.Jag tänkte mig lite tips här
Håller med, det är väl mycket fokus på funktion nu? Att det är kläder som är smidiga att röra sig i under längre tid, andasfunktion osv. Sportigare, mot "träningskläder". Även om då vissa produktbilder är lite piffigareJag tycker det finns massor.
Gode gud säger jag som inte handlat ridkläder på 20 år. Vad tusan har hänt på de åren? När jag slutade rida var det fortfarande inne med oljerockar och funktionella ridbyxor, fokus låg på att hästarna skulle vara prydliga.
Att ridsporten är mer materialistisk nu ligger kanske i tiden, jag som sysslat med hundsport under nämnda 20 år ser samma trend där. Men hundförarna har helt sluppit ifrån porrinfluenserna, hundförarkläder finns i massvis av färger som matchar hundens utstyrsel och bylsigt är inte bra. Men det är verkligen unisex på allt i jämförelse med ridsporten...
Jag fantiserar lite om att börja rida igen om ett par år, men är extremt osugen på att stötta företag som sexualiserar sporten. Förutom Börjes, finns det andra kedjor som säljer funktionella kläder, gärna stilrena men inte mer än så?
Vill du undvika sexualiserande företag, så undvik Animo... Bland kedjorna är de flesta mer neutrala , men tight och figursytt är det mesta, av funktionsskäl.Gode gud säger jag som inte handlat ridkläder på 20 år. Vad tusan har hänt på de åren? När jag slutade rida var det fortfarande inne med oljerockar och funktionella ridbyxor, fokus låg på att hästarna skulle vara prydliga.