Fast där har du lite lite fel, kläder kan faktiskt mycket väl ha den påverkan på folk att dom känner att dom rider bättre med vissa kläder, för att dom känner sig bättre. Det är ju mycket det man vill få fram. När jag köpt dyra ridbyxor så tycker jag att jag rider bättre, det är förmodligen inte så men det känns så. Kläder påverkar psyket mer än man tror. Iallafall för många.Jag fattar inte problemet. Man ser klart och tydligt kläderna och utrustning på hästen. Det är väl det man vill se?
Spela roll om modellen inte har "connection" med hästen. Ska jag köpa ett par ridbyxor köper jag ju inte samhörighet med hästen utan just ridbyxor.
Visst att alla modeller blir retuscherade men det ska inte ta fokus från allt annat vilket det gör när dom har bara suddat ut modellens ansikte mer eller mindre. Den bilden är ju ett ganska bevis på att fokus tas från kläderna till modellens utseende, vilket ju inte är tanken. Hade det varit en mer naturlig retuschering så hade bilden nog gett bättre intryck.Alla modeller i vilket sammanhang som helst blir ju retuscherade i mer eller mindre grad. De här har valt att retuschera mycket. Men jag köper inte modellen, jag köper byxorna.
Det blir ju lite som att klaga på att skyltdockor inte har rynkor och drag
Dock måste jag säga att när jag såg dom andra bilderna på henne så var retuscheringen mycket bättre, vet inte vad som hände med den där första bilden men så ska det ju inte se ut.