Bild på Curry

P

pippi27

Ja, damen blev ju kvar själv.
Har under eftermiddagen fixat iordning buren åt henne.
Så här blev resultatet:
Curryiburen.jpg

Imorgon börjar jakt på ny kompis åt henne.

Sv: Bild på Curry

oj och jag som tyckte att MIN råttas bur var liten!!
(ca 80x40 cm men ska skaffa större-sen är han ju ensam råtta) men din är ju minimaaaaal för en råtta,å du ska inskaffa EN TILL?
tyvärr så tycker jag att det är på tok för litet!

och du bör nog skippa springhjultet..råttor springer ändå inte i de (spc inte i så små som din är) och de fastnar lätt med svansen å det kan sluta mkt illa...

:) Trång bur? Ja kanske det men den är aldrig stängd så hon har ungefär 140kvm hus att springa i. Räcker det?

Hjulet använder hon som sovplats, den är väl förankrad i gallret:idea:

Ja och hon är väldigt social så en kompis måste hittas nu-genast-på engång!

(ps till Mallju och Nikkis, inte för att vara så, men jag har haft råttor sedan början av 80-talet;) )

Hehe får hålla tummarna för att du hittar nån då :D
Börjar bli dags att leta igen här med. Suck, HATAR att leta råtta :crazy:

mm, vet hur det är.
Råttor finns det gott om, men att hitta en BRA och TREVLIG råtta är svårare.

pippi27 skrev:
(ps till Mallju och Nikkis, inte för att vara så, men jag har haft råttor sedan början av 80-talet;) )
ja och då borde man veta hur stor bur en råtta borde ha:angel: :devil: :devil:

*skämt å sido*;)
om hon får vara "lös" så e de nog bra med utrymme åt henne:D

en undran bara..varför har du spån? har du prövat m toa-lätt? luktar inte alls så mkt å mkt bättre än spån måste jag säga..men smaken är som baken:smirk:

söt var hon iaf.

Jag kan ha fel men det ser inte ut som kutterspån. Skillnad mellan spån och spån ju ;)
Själv har jag spån i toalådorna hos mina, dock dammfritt av lövträ.

Vilken liten dam du har:D
När jag tar kort på min råtta kollar hon inte in så fint i kameran:rofl:

pippi27 skrev:
Ja, damen blev ju kvar själv.

Vart tog koriander och emma vägen?

Vilken fantastisk råtta som tittar så fint in i kameran när du knäpper! Hon är helt underbar:love:

R8an: Emma och Koriander valde att lämna oss i tisdags:cry:

Royal_724 : Du menar röret? Det är ett tjokt papprör som man förvara exempelvis plancher i. Jag hade ett långt sådant rör hemma. Delade det på mitten och satte upp med ståltråd i buren. Mycket uppskattat av rådisarna att klättra i:idea: Om du tittar noga så ser du andra halvan under hyllan som Curry sitter på.

Toa-lätt / spån. Jo har haft toalätt och tycker det funkar kanon. Men, då jag har mängder av smådjur i bur i källaren så är spånbalen helt klart billigare.

Liknande trådar

Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
28 29 30
Svar
583
· Visningar
14 165
Tjatter Hur sparar ni era bilder som är viktiga för er? Brukar ni framkalla bilder? Gör ni fotoböcker eller beställer ni andra fotoprodukter? I...
Svar
3
· Visningar
484
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 974
Senast: Anonymisten
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 142

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka