Bilbur till stor hund.

Pia

Trådstartare
Jag har svårt att hitta en bur som är stor nog till Leonberger. Jag har pratat med en del återförsäljare och alla rekommenderar en grind ihop med ett säkerhetsnät istället. Men jag skulle helst vilja ha en bur. Vad har ni andra som gar stora vovvar?
Bilen är n Saab 9-3 sportcombi.

Sv: Bilbur till stor hund.

Bur är hur som helst svårt i den bilmodellen. Vi har en 900 sportkombi och dom är ju rätt lika i utformningen på det sättet. Vi letade också bur, till två briarder vilket ju går att jämföra med din leonberger ;)
Vi insåg att det aldrig skulle funka bra eftersom buren måste öppnas snett uppåt och att luckan är så "skålad" att en bur inte skulle utnyttja utrymmet på något bra sätt.

För oss blev det lastgaller (originalgallret monterat på verkstad) och en grind från Jeppe. Det har funkat perfekt i den bilen. Grinden är låsbar så man kan lämna luckan öppen om man har hundarna med sig.

Det kan vara svårt att hitta en bur till en stor Hund det håller jag med om
men det går säkert sök på Blocket google eller Wiki

Jag hittade aldrig en bur som passade min förra hund (stor leonberger hane) så det fick bli lastgaller och jeppegrindar.

Jag kan få en specialbyggd som passar min bil hos ett företag som heter "hundgubbe". Jag tror vovven får plats, men det var ok att testa det innan köp.
Jag har aldrig hört talas om det märket förr, men dom är krocktestade, har nödlucka och verklar uppfylla alla krav.
Någon som har erfarenhet av deras burar?

www.hundgubbe.se
Lägger in en länk och hoppas att någon kunnig vill kika lite. Jag kan inte mycket om burar och vet inte vilka fällor man ska passa sig för.

Det står ingenting om hur o av vem burarna är krocktestade. Sen har jag svårt att se hur solida väggar kan ha deformationszoner.

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
712
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Behöver skaffa ny lösning för hundarna i bil. En beg. äldre VW Caddy ska de åka i framöver, och då skulle jag vilja ha dem i dubbelbur...
Svar
4
· Visningar
621
Senast: Bison
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
4 593
Senast: anna_panna
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 329
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka