bilbarnstol

Sv: bilbarnstol

Ifs stol är den tyngsta på marknaden, men för oss har det funkat jätte bra med den stolen. Så mkt bar vi inte runt på Rasmus i stolen.

Fast vi har släppat runt Isak en hel del så för oss skulle det nog spelat roll. Inte ids jag ta ut barnvagen när jag ska in på ex IcaMaxi utan då får han allt bäras en bit och sen åka kundvagn och eller när man far runt och hälsar på och det är en bra bit att gå från bil till hus och man ändå har en hel del att bära på som skötväska mm.

jag hade gärna haft den där babyskyddet som kan köpa till en vagndel för att slippa byta när man varit ute och gått med hundar och vagn och ska ha in allt i bilen. isak som inte sover mycket och är lättväckt som få vaknar ALLTID om man tar upp honom ur vagnen och somnar då inte om speciellt lätt samt att det blev en hel del extra bök.

Typ en sånhär:
0eec37bb30eedda667.jpg

Nu fick vi vårt babyskydd som varit jättebra (brio+basen) men OM jag skulle köpa nytt från början/hyra skulle jag nog tittat på den där i alla fall.

På vårt ica maxi och stora köpcentrum så finns det kundvagnar med små "babybilstolar" superbra då jag inte vill trängas med en kundvagn och en barnvagn!

Och Rasmus är inte lättväckt, jag vet inte hur många gånger jag burit honom från bilen, bytt blöja och tagit på pyamasen medans han fortfarande sovit ;)

sorry --- såg fel de är lite för lika tror jag! Eller så är det dags för nya linser eller möjligtvis gå och lägga sig. :D

På vårt ica maxi och stora köpcentrum så finns det kundvagnar med små "babybilstolar" superbra då jag inte vill trängas med en kundvagn och en barnvagn!
Såna finns här också och det är värdelöst för en kortväxt mamma...
Jag har hängt babyskyddet tvärs över kundvagnen i stället, det funkar skitbra!

Så har jag och jag rekommenderar det verkligen!! SÅ skönt! Jag har också en lättväckt bebba men babyskyddsvagnen funkar skitbra :).
Typiskt en sak som jag tyckte var onödig innan Elina föddes men som visade sig vara ovärdelig! Jag sörjer lite nu när hon fått vanlig stol, mycket krångligare :D.

Jo mellanstolen skulle jag kunna använda sedan för den är ju mer en fast bilstol som man inte bär med sig så ofta, men just babyskyddet var himla otymplig och tung.

Pmm:
Nej det kanske beror på hur man bor ?
Vi har ju en liten bit från vår bilparkeringen så vi strök den direkt efter att jag hade provlyft..

Hur det än är så förflyttar man babyskyddet mycket ( vi kommer göra det iaf ) och jag vill inte att skyddet ska vara så otymplig och klumpig som Besafe Izi sleep

Allmänt:

På vår tilltänkta vagn kan man ha en adapter som fungerar på det flesta Babyskydd ( iaf dom vi nu överväger ), supersmidigt för mig med dålig rygg :D

Senast ändrad:

Vilken bra vagn! Det låter klokt med tanke på din rygg. Babyskydd bär man inte anatomiskt korrekt hur man än bär sig åt. Det är typ som armen utåt och håll där för att inte babyskyddet ska slå i benet. Bebis blir ju också tyngre så skona din rygg så mkt som möjligt du lär få bära bebis ändå inomhus.

Tips: kolla upp sjalar/ ergonomisk sele så du får lite bärhjälp mkt bättre för ryggen. babybjörn fungerarar INTE för de flesta usel bärställning.

:)

Det blir en Manducasele och någon trikåsjal i början, sedan får jag väl byta ut sjalen mot något stabilare än trikå när bebisen blir tyngre va?

Ett annat lite tips som många inte verkar praktisera är att man ofta kan ställa babyskyddet direkt i vagnen. Vårt babyskydd stod jättebra i vår stora vagn med hårdlift. Han fick även sitta så när vi t.ex. åt mat. Sen körde jag honom så mellan bostaden och bilen just för att slippa lyfta över. Sen när jag fick min lilla cityvagn passade babyskyddet bra där i också, den stod dock inte lika stadigt, men tillräckligt för att jag skulle slippa bära honom till och från bilen!

Jag har burit i trikå upp till 7-8 kg. Nu känns han för tung. Men jag har upptäckt att om man tvättar sjalen när den töjer sig för mycket så blir den fast och fin igen! (För tyngre barn alltså)

Jag minns inte vad de var för märke på babyskyddet en som parkerade bredvid oss hade, men de hade även en vagn till sitt babyskydd och den vagnen var pytteliten och fick plats där man har bakom framsätet och under bilstolen (bebisen åkte i baksätet) Supersmidigt och den gick snabbt att vika ut också. De hade dessutom 2 lite större barn så jag antar att deras skuff blir ganska välfyld när de går och handlar.

Det finns ju en vagn till Izi Sleep oxå. Men så är det ganska stor skillnad på oss, du har väl skadat din rygg och jag är van att lyfta väldigt tungt när jag jobbade, så för oss var inte Izi Sleep super tung.
Däremot är 2a stolen väldigt stor! Den får precis plats i baksätet på våran audi och då sitter man hur obekvämt som helst i framsätet.

Ja jag har skadat min rygg så för mig är det ganska stor skillnad på alla babyskydd som finns, men sambon sa samma sak om Izi .

Kan kanske vara annorlunda om man bor i hus och slipper bära så långa sträckor ?

Vi vill inte ha en extra vagn och Izi gick inte att fästa med adapter på den vagnen vi ska ha heller så jag tror det blir Brio Primos babyskydd för oss.

Brandgul:

Ahaa ja man känner kanske när det blir för svajigt, men att tvätta var ett bra tips :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Kommer här med ny fråga! Länge sen jag hade valp...😅 Vår valp är 6,5 månader Har slutat bita i våra händer å fötter oftast men ännu...
Svar
6
· Visningar
686
Senast: Hellhound
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 921
Senast: lizzie
·
Hästvård Hejsan Vårt stall har provtagit två hästar för EHV-1 då de haft neurologiska besvär. Vi får troligen provsvaren imorgon. Min häst som är...
Svar
3
· Visningar
478
Senast: Anonym456
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka