Bikini till 6-åring?

Nej, min dotter kommer inte få ha bikini. Just nu badar hon naken eller i UV-kläder och jag kommer propsa på det så länge det bara går. Jag kan möjligen acceptera badbyxor när hon blir äldre. Inget annat. Barn har inget som behöver skylas!
Vissa barn vill inte visa sig nakna ens när dom räknas som små, vissa är blygare än andra. Det bör respekteras tycker jag. Det är inte vuxnas grej att bestämma när barnet ska börja få skyla sig. Barn är ju faktiskt också människor också som har känslor och integritet, vissa mer än andra. Vissa vill inte vara nakna ens som väldigt små och då får man respektera det.

Senast ändrad:
För mig tror jag att det mest handlar om hur plagget faktiskt ser ut. Är det en liten trekantsbikini (nej tack) eller en ordentlig topp? Jag såg en liten tjej på stranden häromdagen som hade nån prickig bikini på sig som bestod en vanlig trosa och en topp som såg ut som en ganska stor sport-BH typ (gick halvvägs ned på magen). Kan inte se nåt som helst problem med det.
Ja men precis.

Jag förstår nog mest inte riktigt vad dina preferenser angående vad som passar dig hänger ihop med diskussionen om bikini är sexualiserande.
Ursprungsinlägget handlade Inte specifikt om sexualisering. Det kom senare i tråden Skulle jag köpa badkläder åt barn så skulle jag köpa i mitt tycke så praktiska som möjligt. Tex välsittande baddräkt och om det är för utomhusbruk Uvtshirt och långa shorts (kommer från en rödhårig familj).

Och jag har ju redan svarat att jag då alltså missförstod, eftersom jag inte själv fattar varför man får skyla sin bröst med baddräkt men inte bikini om de är (enligt någon, föräldrarna?) för små. Jag missförstod och skrev också det. Då svarar du att brösten har nada med saken att göra (typ) vilket låter märkligt med tanke på att @Dressyrtjejen_97 specifikt nämner BH-storlek och "riktiga former" (vad nu i hela friden det är).

Jag kan inte se varför du måste argumentera å en annan användares vägnar. Jag föredrar att ha vidare diskussion med Dressyrtjejen97 själv, så jag slipper tala om henne i tredje person.
OK. Då missuppfattade jag. Tog det som att du undrade hur jag kunde förstå nämnda text på det sätt som jag gjorde. Enbart det jag avsåg att svara på, självklart inte de faktiska omständigheterna rörande föräldrarnas åsikter osv.

899179_F.jpg

Så här verkar ju bikinisar för barn i sexårs ålder se ut, kan inte se något som helst sexuellt med det.

Kolla t.ex. HM istället så får du lite mer spridning på utbudet. Allt från barnsliga bikinis till kopior på bikinis för vuxna.
Sen måste man ju inte köpa strintrosor och tassels bara för att det finns heller. Om barnet vill ha shorts så köper du antagligen inte super slitna shorts som visar skinkorna bara för att det finns?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka