Supersöt ju
På rea i storlek 92, tack och lov!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Supersöt ju
92!! Herregud vem fasen sätter på en bikini på ett spädbarn?Det där är ju inte det fullständiga utbudet.
T.ex den här finns från storlek 92. Inget jag skulle sätta på en ettåring.
Visa bifogad fil 18363
Ser inte dina exempelbilder som något sexualiserande, men för de av er som gör det så finns det ju också andra modeller man kan välja..
Jag har hittills alltid köpt baddräkt eller låtit dottern ha badshorts/badbyxor, alternativt UV-kläder då det varit motiverat. Jag har väl aldrig lagt någon större tankeverksamhet på inköpen, mer än när det gäller UV-kläderna för att slippa brända barn och för att kunna minska på användandet av solkräm.
Men nu har dottern haft bikini hos sin pappa det senaste året och hon önskar sig inget hellre än att hon får ha bikini hos mig också.
Så min fråga är - för eller emot? Och varför? Anledningen till frågan är åsikter jag hört runtomkring mig. Starka sådana.
Fast hur tänker du dig att den sitter på ett litet barn?Inga konstigheter? Herregud... att ens ta upp den grejen..
Den skulle ju inte ens klara hoppet från bassängkanten ner i poolen utan att hamna någon helt annanstans än den är tänkt att sitta. Men det kanske är viktigare att den är "gullig" än funktionell/praktisk/bekväm?Inga konstigheter? Herregud... att ens ta upp den grejen..
Var glad för det! Min dotter kom hem som 4-åring från sin pappa (där bonussyster finns) och kunde rabbla upp mer sminkprylar som hon ville ha än vad jag visste existerade. Helst ville hon ha läppstift. Så hon fick prova lite läppglans som låg hemma. Det satt på i ungefär 20 sekunder innan hon insåg att det inte var bekvämt eller smakade gott. Men hon är fortfarande väääääldigt fascinerad av de som sminkar sig.Jag behöver inte inspiration till bikinis. Jag föredrar själv baddräkt och tror min dotter inte ens reflekterat över att bikinis existerar.
Min dotter är snart 3 år och har 92. Lång men väldigt smal så spädbarn har inte 92.92!! Herregud vem fasen sätter på en bikini på ett spädbarn?
Var glad för det! Min dotter kom hem som 4-åring från sin pappa (där bonussyster finns) och kunde rabbla upp mer sminkprylar som hon ville ha än vad jag visste existerade. Helst ville hon ha läppstift. Så hon fick prova lite läppglans som låg hemma. Det satt på i ungefär 20 sekunder innan hon insåg att det inte var bekvämt eller smakade gott. Men hon är fortfarande väääääldigt fascinerad av de som sminkar sig.
Min dotter är nog körd om hon inte får hjälp av någon annan. Jag klarar av mascara och med lite tur kan jag få dit en halvdålig kajal Men jag är rätt bra på nagellack ...Min dotter är också fascinerad av smink, när jag sminkar mig brukar hon få några borstar (utan smink på) så låtsas hon sminka sig. Dvs sveper runt lite sen klar. Hon vill va som jag, tycker det är gulligt. När hon blir tillräckligt stor (dvs läääääänge kvar) ska jag lära henne sminka sig på riktigt så hon slipper fjortis-smink.
Min mamma lärde inte mig så jag fick lära mig själv, gick bra det med, fult i början baraMin dotter är nog körd om hon inte får hjälp av någon annan. Jag klarar av mascara och med lite tur kan jag få dit en halvdålig kajal Men jag är rätt bra på nagellack ...
Ajdå, tänkte helt fel. Mina barn är så gamla så jag glömt storlekarna. Googlade lite.Min dotter är snart 3 år och har 92. Lång men väldigt smal så spädbarn har inte 92.
Ajdå, tänkte helt fel. Mina barn är så gamla så jag glömt storlekarna. Googlade lite.
Vilken tur, jag tyckte det lät helt galet.
Avundsjuk much? Annars förstår jag inte varför en sån här kommentar ploppar ut?Påpassligt att du fick flasha din dyra bikini!
Ja, jätteavundsjuk. Skulle ta mig flera år att spara ihop till en bikini.Avundsjuk much? Annars förstår jag inte varför en sån här kommentar ploppar ut?
Det där är ju inte det fullständiga utbudet.
T.ex den här finns från storlek 92. Inget jag skulle sätta på en ettåring.
Visa bifogad fil 18363
Huvva, ja, den där fick vår 5-åring i födelsedagspresent av sin faster Kan väl säga att den for i papperskorgen utan att passera gå. 5-åringen själv tyckte att det var konstigt att hon fick den eftersom hon ju inte har några tuttar och menade på att faster borde veta det