Trekantsbikini sitter knappast kvar vid vattenlek oavsett hur stora bröst man har, det är helt enkelt inte en särskilt lyckad modell för lek och aktivitet. Men det kanske inte är att skyla sig som är viktigt när man är liten utan bara att man tycker att det är fint, precis som med volanger som inte heller fyller någon funktion. Att vissa modeller är opraktiska vänder jag mig inte alls emot, däremot har jag svårt att se att de skulle vara särskilt sexuella. Jag antar att oavsett om jag har trekantsbikini eller är topless på stranden skulle det anses sexuellt dvs att skyla kroppen är sexuellt laddat att inte skyla den är också sexuellt laddat.
Där håller jag inte med. "trekantsbikini" med byglar och halterneck sitter på mig som berget vid både hopp och lek, det är byxorna i så fall som snarare hasar ned. (Till och med min baddräkt sitter mindre säkert.)
Om du är 7 år och inte har bröst och badar med badbyxor på så kan det inte vara olika sexuellt laddat beroende på flicka eller pojke. Senare blir det ju mer att dölja. Men om du är 7 år och badar med klassen på badhuset och din trekantsbikini halkar av och visar bröstvårtorna så blir det ett plagg som sitter fel, inte sitter som det ska, inte är lika fint, inte är lika gulligt, inte är lika bedårande. Det bara är så för de flesta, man vill att plagget sitter ungefär där det är meningen att det ska sitta.
Om ev "laddning" så. Precis på samma sätt som det är helt problemfritt att gå i badbyxor på stranden men folk berättar att gylfen är öppen på jobbet. Det som syns genom gylfen är ett plagg som döljer samma del på samma sätt på stranden och innanför gylfen, men kollegorna säger ju ändå till och man strävar ändå ofta efter att ha gylfen stängd. Om den hela tiden halkar ned sätter man ett gummiband för att slippa justera oavbrutet, för det är jobbigt att justera någonting som halkar fel oavbrutet.
Så rimligen vill även en sjuårig flicka rätta till det här fina, gulliga plagget på stranden eller badhuset (speciellt eftersom hon har den för att vara fin och gullig och att vara fin och gullig är jätteviktigt för henne och hennes föräldrar) när hon känner det halkat snett eller någon berättar att det sitter snett. Oavsett att det inget döljer. Och det måste då rimligen antingen avbryta lek för att fixa till efter varje hopp eller leka försiktigt för att inte hamna snett. Vilket verkar synd när en topp, baddräkt, eller inget skulle ha varit noll problem.