Biggles Avkommor

Sv: Biggles Avkommor

Biggles har Krevad i andra led. Briar - Krevad - Falstaff....
Men jag är en av de som gillar att ha Krevad med i stammen...
Kommer du att visa din på 3-årstest så småningom?
Jag har en som skall visas till nästa år....

ah.. det har du rätt i;) hehe.. nja jag vet inte vad jag ska säga om Krevad, han har lämnat många si så där hästar;) nja jag vet inte. jag är inte så glad i 3 årstest. jag sparar hellre som unghäst till han är färdigväxt, så han håller och kan prestera på tävlingsbanan utan förhoppningsvis skador. Jag har starka åsikter om dessa 3årstest.

Biggles har Krevad i andra led. Briar - Krevad - Falstaff....
Men jag är en av de som gillar att ha Krevad med i stammen...
Kommer du att visa din på 3-årstest så småningom?
Jag har en som skall visas till nästa år....

NU har jag blivit nyfiken !! Vad är det med den här krevad igentligen??+ Berätta !!! själv har jag upptäckt att visssa ser rätt skräckslagna ut när man nämner denna krevad häst ,min biggles grabb är iallfall hur coool som helst.

NU har jag blivit nyfiken !! Vad är det med den här krevad igentligen??+ Berätta !!! själv har jag upptäckt att visssa ser rätt skräckslagna ut när man nämner denna krevad häst ,min biggles grabb är iallfall hur coool som helst.

Jag vill oxå veta!!!! Vad är det med Krevad???? Min Biggles tjej är ju oxå hur cooool som helst.:)

Jag vill oxå veta!!!! Vad är det med Krevad???? Min Biggles tjej är ju oxå hur cooool som helst.:)

Jag själv vet faktiskt inte...:o
Men ryktet säger att han inte var så rolig att hålla på med...
Men som sagt jag vet inte.. Men de säger också att han gav en bra exteriör på sina avkommer... ;)

Krevad var en häst med mycket egen vilja, men snäll att hantera (för det mesta)... Han var svårriden och m
inte speciellt samarbetsvillig. Jag känner ett par människor som jobbade på Flyinge när Krevad stog där och de har sagt att det var ingen som ville ha med honom att göra för att han var så omöjlig. Senare togs han ju ur aveln för han gav inga bra avkommor... Han hade ett väldigt hetsigt temperament och skulle egentligen inte varit kvar som hingst enligt många, men han har gett många exteriört snygga hästar, fast oftast med ett temperament som heter duga. Biggles blev visst ett undantag och lämnar ju efter sitt underbara temperament till avkommor. det tackar vi får. Har ett sto efter Krevad och hon är ganska "knäpp" och fruktansvärt envis. En häst som inte kan nå allra högst upp i st george och intermediare pga av för dålig arbetsvilja och detta har jag sett och ridigt många krevadavkommor som varit liknande.

Krevad var en häst med mycket egen vilja, men snäll att hantera (för det mesta)... Han var svårriden och m
inte speciellt samarbetsvillig. Jag känner ett par människor som jobbade på Flyinge när Krevad stog där och de har sagt att det var ingen som ville ha med honom att göra för att han var så omöjlig. Senare togs han ju ur aveln för han gav inga bra avkommor... Han hade ett väldigt hetsigt temperament och skulle egentligen inte varit kvar som hingst enligt många, men han har gett många exteriört snygga hästar, fast oftast med ett temperament som heter duga. Biggles blev visst ett undantag och lämnar ju efter sitt underbara temperament till avkommor. det tackar vi får. Har ett sto efter Krevad och hon är ganska "knäpp" och fruktansvärt envis. En häst som inte kan nå allra högst upp i st george och intermediare pga av för dålig arbetsvilja och detta har jag sett och ridigt många krevadavkommor som varit liknande.
:eek:
Okej,jag fattar,en knallhård häst och dessutom hingst ,det är tur att mamma häst också har betydelse eftersom sett att det finns dom med Krevad som pappa men ändå fått bra individer

OOOPS!!! tur att Biggles verkar nedärva sitt temperament. Och hos min avkomma så är det inte heller nåt fel på viljan att lära sig och samarbeta. Inte än iaf, och det är väl bara hoppas att det håller i sig.

OOOPS!!! tur att Biggles verkar nedärva sitt temperament. Och hos min avkomma så är det inte heller nåt fel på viljan att lära sig och samarbeta. Inte än iaf, och det är väl bara hoppas att det håller i sig.

en sånt temprament som krevad hadde måste man ha märkt tidigt men behållt honom i avel för exteriörens skull. idag godkänns inte hingstar med sånt humör,tack och lov.

Läste i ridsport att Biggles hade 19st bedömda avkommer på 3-års test av 69st. Det är synd att inte fler utbildar och visar sina avkommer. :(Det hjälper både sto och hingst ägare att få bekräftat om det är bra individer de avlar på. Av dessa var det 3st Diplom i gångarter och 3st klass 1, 2st Diplom i hoppning och 4st klass 1. Det hade kanske varit fler om fler hade visat sina avkommer.:) Vill inte uppfödare ha poäng på sina ston? Man vill väl försöka höja sitt avelsto och hon får ju poäng beroende på vad hennes avkommer presterar och bedöms.;) Kom igen nu och utbilda era hästar i tid så de kan vara med och bedömas i alla dessa unghäst test och championat. Ta hjälp av de som gjort det förr, det lönar sig...:rofl:

jag har en Biggles 3 åring på inridning. lite klurig i början då hon for iväg när man ville hänga kvar över ryggen en stund. Dock helt obrydd när man hoppar och sätter foten i stigbygeln. Uttjatning fick detta att gå över och nu är hon riden 4 ggr. Duktig är hon. gillar hennes huvud. Och det är en mycket flott och femenin häst med spänstig gång. mf Granit-Urbino.
http://www.facebook.com/album.php?aid=9860&l=fa075&id=557240996

jag har en Biggles 3 åring på inridning. lite klurig i början då hon for iväg när man ville hänga kvar över ryggen en stund. Dock helt obrydd när man hoppar och sätter foten i stigbygeln. Uttjatning fick detta att gå över och nu är hon riden 4 ggr. Duktig är hon. gillar hennes huvud. Och det är en mycket flott och femenin häst med spänstig gång. mf Granit-Urbino.

Hon såg ju jätte fin ut... Synd bara att ni inte började inridningen tidigare..:( Så ni kunde visat henne på 3-års testet. Det tycker jag är jätte viktigt med framförallt stona.. Det är ju där du kan få ett Diplom om hon så småningom skall gå i avel.:) Jag tycker man skall börja rida dem som 2.5år då de kommer in från betet. Sedan låta dem vila över julen och en bra bit in i januari. Sedan hålla igång dem tills de gått 3-års testet i april maj nått och sedan ut på bete igen. Då får ni satsa på 4-års championatet till nästa år istället.. Lycka till med er fina häst...:bump::bump::bump:

Ja det är synd, det är inte jag som äger hehnne. Men sen har hon inte viljat lämna bort den till vem som helst, så hon väntade tills jag kunde. Men jag håller helt med. man ska visa upp dom fina hästarna! Bra reklam för såväl hingst som uppfödare!

åhhhh, det skulle min judex son ha sett, han som är rädd för allt:angel:
jag som funderar på att låna en homosassa - gaspadin - immer mage.....tror ni biggles skulle passa till henne?
skulle vara otroligt skönt med en lite mindre rädd häst nästa gång:)

Man kan inte säga att de ska ridas in som 2,5 elelr att det hade varit bäst att visa alla hästar på treårs, många unghästar, särskillt de som är lite större är helt enkelt inte färdiga att ridas in försen de är kanske tre eller tre och ett halvt som min var. Och då får man välja, tvunget visa - en häst som kanske inte håller i framtiden, eller vänta med allt och sen kanske ha en häst som blir rikitgt bra i framtiden.

Sen ska man inte bara visa för man ska, man ska ha något att visa också.

Jag tycker faktiskt att det är lite hårt med alla dessa test, jag kommer ta dem som min är redo för, nu har vi struntat i 3 och 4, men får se om hann kanske går 5 års iaf.

Du vet väl att de tyska hästarna som går unghästvm oftast inte är de som går grand prix sen, de står hemma i stallet och får en lugnare utbildning för att hålla hela livet.

åhhhh, det skulle min judex son ha sett, han som är rädd för allt:angel:
jag som funderar på att låna en homosassa - gaspadin - immer mage.....tror ni biggles skulle passa till henne?
skulle vara otroligt skönt med en lite mindre rädd häst nästa gång:)

Det skulle säkert passa bra. Känner inte till de hingstarna så bra som din är efter. Men vet vad Biggles har lämnat hos mig och då tycker jag det låter som ett klokt val..Men visst där finns många andra också att välja mellan.. Lycka till :rofl:

Man kan inte säga att de ska ridas in som 2,5 elelr att det hade varit bäst att visa alla hästar på treårs, många unghästar, särskillt de som är lite större är helt enkelt inte färdiga att ridas in försen de är kanske tre eller tre och ett halvt som min var. Och då får man välja, tvunget visa - en häst som kanske inte håller i framtiden, eller vänta med allt och sen kanske ha en häst som blir rikitgt bra i framtiden.

Visst får man se på individen om den är färdig för det, det håller jag med om. Men ofta är den inte färdig pga att vi människor kanske inte börjar i tid och får stressa fram det och då blir det ju fel. Det kan ju också vara så att de kanske inte fått rätt balans i sin foderstat så de ligger lite efter, men visst är de stora hästarna senare. Jag strävar efter att få visa dem på dessa årgångs championat och det har funkat för mina avkommer. Lycka till ni andra också:bump::bump:

Verkligen jätte trevlig!!! Hoppas ni kan visa henne som 4 åring!! Hur är hon och hur stor är hon? ja skriv och berätta lite om henne.

Sen ska man inte bara visa för man ska, man ska ha något att visa också.

Jag tycker faktiskt att det är lite hårt med alla dessa test, jag kommer ta dem som min är redo för, nu har vi struntat i 3 och 4, men får se om hann kanske går 5 års iaf.

Du vet väl att de tyska hästarna som går unghästvm oftast inte är de som går grand prix sen, de står hemma i stallet och får en lugnare utbildning för att hålla hela livet.

Jah håller fullständigt med dig. Treårstest är egentligen helt sjukt, för hur många unghästar är färdigväxta och undviker skador?!
Jag är väldigt engagerad i denna fråga och har väldigt starka åsikter.
Jag förstår de som vill visa sina hästar och få diplom och allt det där..
Okej, visa era BRA ston och hingstar (om dem ska behållas som hingst) men varför visa resten?
jag har hellre en häst som är hel och musklar upp sig med tiden och som anpassas efter sin förmåga, för jag har hellre en häst som håller och kan utvecklas till en framgångsrik tävlingshäst som äldre än en häst som står halt med massa gångartsdiplom (visst om det är ett sto som man kan ha i avel)
Men detta är min åsikt! ;)
Jag ska inte visa min avkomma efter Biggles, inte på treårstest iaf.. han är hingst och ska inte behållas som det. Och vem vet han kanske går de stora klasserna ändå? vem vet, det får tiden utvisa:)
// Tävlingsryttare

Hon ser trevlig ut :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 527
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 443
Senast: LiviaFilippa
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 025
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 558

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka