Biggles Avkommor

Sv: Biggles Avkommor

Tycker också den ser.... konstig ut... Den är liksom alldeles för lång! Svanhals kan nog vara en en rätt bra beskrivning på den :p
Vi hade en uppfödning e.Briar som hade samma hals :crazy:, dock med långsmalt huvud också, något Biggles slapp ialf :p.

Jag tycker inte den är lång men väldigt högställd. Kanske det som ser konstigt ut då men inget som jag har tänkt på tidigare. Jag tycker han är super snygg!!!:love:

Obs Min tjej är bara 2 år inte den snyggaste åldern kanske ;o)

Senast ändrad:

Ja det är min Biggles avkomma på min avatar. Kan tyvärr inte lägga in bilder, vet inte hur man gör....... men byter min avatar så det blir en helbild så ser du bättre.

Ok!
Smaken är som baken.
Jag tycker om Briar- förutom att han har haserna "bakom"(krokig) sig, men Biggles tilltalar inte mig- just pga halsen.

Har sett mkt snyggare avkommor än honom.

Skulle då hellre ta Briar, som dessutom har en DIGER meritförteckning själv.

Jag har ingen egen Biggles avkomma, men sett honom själv några gånger och även några föl.
Jag tycker han har en underbar takt i sin rörelse, och verkar nedärva det. Han ser sammarbetsvillig och positiv ut.
Som pastejja, så funderade jag just på Krevad bakom vilket gjorde att ha föll bort i mitt hingstval förra året.
Jag har ett sto med mycket åsikter. Biggles själv verkar ju enl Jan väldigt trevlig.
Hade jag ett passande sto, skulle han vara en kandidat.

Ja så är det väl smaken är som baken :o jag gillar honom iaf. Och det underbara temperament som han nedärver. Jag valde inte Briar pga att han kan flippa ur när som helst och stoet som jag avlade på va oxå lite så.

Verkar som Krevad inte gör sig påmind genom Biggles iaf.

Oj då, vilka experter vi har i farten... Det låter som vi borde byta ut de som bedömer våra hingstar här i Sverige... Biggles blev bruksprovsetta i gångarter 2002 bland de 4-åriga hingstarna... 41p på sin exteriör. med bla komentaren om sin hals "välansatt välvd hals". Men Men många tror ju de kan mer än vad de kan, men låt de tro det så är de glada iallafäll men någon kunskap har de inte. Det har de ju redan bevisat.......:D:D:D:D:D

Du behöver nog inte vara rädd för att Krevad slår igenom på temperamentet... Men tror exteriören på avkommerna kan ha med att Krevad finns med i bilden... Han har ju gett snygga individer... Vilket Biggles också ger med ett mycket trevligt temperament!!!

Vad skönt!!!! äntligen en som tycker som jag:D Jag tycker att Biggles är super och ger som jag skrivit tidigare helt underbara avkommor!!! Har 1 egen och 3 sty här i närheten och alla är lika underbara i temperamentet. :love:

Ja! och om jag inte är helt ute och cyklar så har jag för mig att han dessutom fick en 9 på huvud, hals, bål.

Du behöver nog inte vara rädd för att Krevad slår igenom på temperamentet... Men tror exteriören på avkommerna kan ha med att Krevad finns med i bilden... Han har ju gett snygga individer... Vilket Biggles också ger med ett mycket trevligt temperament!!!

Att de är snygga och rörliga och taktmässiga vet jag ju redan.
sedan beträffande temprament så är det roligt att läsa att de som skriver här är nöjda.

Oj då, vilka experter vi har i farten... Det låter som vi borde byta ut de som bedömer våra hingstar här i Sverige... Biggles blev bruksprovsetta i gångarter 2002 bland de 4-åriga hingstarna... 41p på sin exteriör. med bla komentaren om sin hals "välansatt välvd hals". Men Men många tror ju de kan mer än vad de kan, men låt de tro det så är de glada iallafäll men någon kunskap har de inte. Det har de ju redan bevisat.......:D:D:D:D:D
Tur att vi inte alla tycker lika:p
Sen vet du kanske inte att Brinken är expert på att kunna maximera hästarnas gångarter- både för hand o uppsuttet.
alla hans hingstar är högt bedömda.
Att de kan visa på en flygande ökad trav- för hand- säger inget om dess kapacitet att röra sig mkt i normal aktion.

Sen är det ju bra att hans positiva temperament nedärvs

Jag har inget problem alls med Biggles hals, om man jämför tex med Metall som höjst till skyarna för sin exteriör så förstår jag inte alls. Där kan vi ju snacka om svanhals etc.
Jag har inte träffat Biggles, men om han lämnar lika trevliga avkommor som det verkar så
ar det ju inte illa..
Och javisst, Brinken kan plocka fram gångarter på de hästar han rider.. Det vill jag också lära mig bli bättre på. :bow:
Själv fick jag köpa mig ett sto med trevlig gång:rofl:
U

Kan inte riktigt hålla med dig. jag tycker han ser fin och hög ut i nacken. men som sagt smaken är som baken;)

Svanhals eller vad kallas det för?
Är det Bigglesavkomman på din avatar?

Jag skulle lita på att kyra kyrklund och jan brink vet hur enhögrest häst ser ut ,det finns även hästar som är byggda i uppförsbacke.

Det är bara tacka och ta imot vad naturen har gett vissa hästar.....:D:D

Gud va du måste vara duktig som till och med hoppar på Brinken.....
Sveriges bästa derssyr ryttare..... Du tror inte att det är så att han har ett bra tränat öga så han hittar de bästa hästarna redan i unga år?????? Och sedan kan utveckla dem på rätt sätt så de lyckas??:banana:
´Tyvärr så är det inte alla som kan glädjas åt att det går bra för andra.:confused:
Jag tycker inte där är något fel på den bilden. En mycket välmusklad nacke i en hög fin form.

Tror du att de sätter halsens utséende i första rummet?

Han tycker nog att den har många bra kvalitéer o kanske gillar den halsen.
han har ju alltid haft grova hingsthalsar att brottas med.
kommer du ihåg dilemmat med Martinis hals?

Tycker du Biggles hals är grov???? Den är lång och välvd. Han bär upp sin hals bra. Det är ju viktigt att hästen bär sig själv och då ryttaren inte ska behöva bära runt hästen. Jag tycker Biggles är en maskulin och snygg hingst. Absolut inget fel på halsen!!!!:banana:

Nej!
Den skiljer sig från de "riktiga" hingstnackarna som han har haft på de andra.

tycker förresten inte att den har ngn egentlig hingstkaraktär- knappast maskulin- här_ kommer_jag_look

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 047
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 441
Senast: LiviaFilippa
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 977
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 461

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar