Biggles Avkommor

Sv: Biggles Avkommor

jag har för mig att Biggles just fått den där "här kommer jag " komentaren vid Falsterbo av Kyra.......

Gud va du måste vara duktig som till och med hoppar på Brinken.....
Sveriges bästa derssyr ryttare..... Du tror inte att det är så att han har ett bra tränat öga så han hittar de bästa hästarna redan i unga år?????? Och sedan kan utveckla dem på rätt sätt så de lyckas??:banana:
´Tyvärr så är det inte alla som kan glädjas åt att det går bra för andra.:confused:
Jag tycker inte där är något fel på den bilden. En mycket välmusklad nacke i en hög fin form.

Ja, det är ju inte precis så att han bara får skithästar som han måste "tvinga" fram gångarter ur...
Är rätt säker på att han inte tar emot hästar han inte tror på. Att han sedan kan plocka fram hästens bästa är ju bara avundsvärt.

Jeanette

Jag har ett sto efter Biggles som är född 2005. Hon är lugn och har jätte bra temprament. Vill verkligen lära sig, vi har tömkört och longerat och gått på promenader. Hon har super psyke och är absolut inte rädd för nåt. Är en social liten dam som rör sig bra och verkar ha bra balans - står gärna på 2 ben när hovslagaren kommer, vill krafsa lite med frambenen nämligen:smirk: Hoppas hon ska bli en bra dressyrhäst.:bump: :bump:

Kul med temperament som verkar nedärvas. Min är född 2003

Hon krafsar gärna med frambenen, men står annars snällt still på gången. 13-åringen hemma (nybörjare) tar helst henne till och från hagen, hjälper till att kratsa hovar och sådant.
Hon har också lastat henne.
Jag älskar min Biggles-tjej:love:

Hon krafsar gärna med frambenen, men står annars snällt still på gången. 13-åringen hemma (nybörjare) tar helst henne till och från hagen, hjälper till att kratsa hovar och sådant.

Hon ser jätte fin ut!! Fick ni bra poäng på visningen? Det verkar verkligen som det goda temperamentet slår igenom på "alla" avkommorna. Bara de inte blir så lugna så det inte blir nåt "power" när man ska börja rida. Hur är din tjej när du rider? när du red in? några problem??? börjar ju snart bli dax för mig att sitta upp:D
Jag älskar oxå verkligen min Biggles-tjej:love:

Jag har en 2003 valack endast grundriden ialla gångarter ,jag rider gärna ut för miljötränings skull,vi har påbörjat skänkelvikning , hur långt har ni kommit ??? Berätta !!

Är där någon som har eller vet om någon Biggles avkomma har kvalat till 4-års championatet? Eller kvalen dit har kanske inte varit ännu??? Men är där någon som har eller vet om någon har gått vidare som 3-åring till Flyinge i oktober??

Biggaru har kvalat till 4års championatet i fälttävlan som går i september. Med Piia Pantsu i sadlen.

Va kul, GRATTIS!!!!!:rofl:
Är den visad nått tidigare? Typ 3-årstest eller som föl?
Fältävlan är ju lite häftigt....
Men kanske inte så konstigt.. Briar är ju dressyr men sen i sin tur som är efter Magini som var hopphäst.. Så han kanske kan ge både och????? Jag håller tummarna på 4-års chamoionatet, Lycka till!!;)

Tack för lyckönskningarna, jag hoppas oxå han går bra....Biggarau blev klass 1 som föl och vid 3 års testet fick han hopp diplom med 9-9 i hoppning. Klass 1 som dressyrtalang. Och nu fortsätter han sin bana inom fälttävlan med Piia Pantsu. Piia har sagt många goda ord om honom.:bump:

Hej hej ! jag såg er überintressanta tråd här nu:) wiie.. jag har själv en biggles avkomma som går ute i hagen. hingst, boundless föddes förra året så är ju inte gjord så mkt med.. men han e verkligen jättesnäll, SÄLLSKAPLIG, helt enkelt älskar människor.. men han kommer bli stor.. har inte mätt han, men med ögonmått över 1.50 som ETTåring.. gissar på 1.70-1.80 i slutändan. Hans mamma är efter Kaliber-Krevad och går msv:a klasser med bra resultat. så hoppas att det är min nya stjärna den där lilla krabaten.. KUL att höra att han lämna så bra och sammarbetsvilliga hästar. Mamman har verkligen ett temperament som heter HET och svårriden.. men Boundless verkar ha ärvt pappas fina temperament (tack och lov)

hej
....gillar din lugna och bra inlägg + andras i tråden. i motsats till en som tyvärr verkar ha brist på bra argument och börjar anmärka ex.vis på en bild av en bedömd hingst.... suck !

Men vi får alla tycka olika... Sj gillar jag inte Biggles hals, har sett honom live med o inte iheller då blev jag ett dugg förtjust i den. För lång i förhållande till sin kropp, det kan bli svårare att rida ihop en med lång hals, o isåfall har Brink visat hur enormt duktig han verkligen är. Biggles behöver inte vara svår att rida alls, troligen inte!, har bara den erfarenheten sj av långa halsar :p.
Och han verkar ju lämna bra, superkul att se :bump:!

Hej hej ! jag såg er überintressanta tråd här nu:) wiie.. jag har själv en biggles avkomma som går ute i hagen. hingst, boundless föddes förra året så är ju inte gjord så mkt med.. men han e verkligen jättesnäll, SÄLLSKAPLIG, helt enkelt älskar människor.. men han kommer bli stor.. har inte mätt han, men med ögonmått över 1.50 som ETTåring.. gissar på 1.70-1.80 i slutändan. Hans mamma är efter Kaliber-Krevad och går msv:a klasser med bra resultat. så hoppas att det är min nya stjärna den där lilla krabaten.. KUL att höra att han lämna så bra och sammarbetsvilliga hästar. Mamman har verkligen ett temperament som heter HET och svårriden.. men Boundless verkar ha ärvt pappas fina temperament (tack och lov)

Min tjej va oxå stor som ett åring ca 153 cm, nu är hon 2 och mäter 162cm. Har gjort "tattarmått" på henne och får det till att hon ska blir ca 173cm. Min mamma häst va oxå HET men avkomman har oxå ärft Biggles goda temperament. Bara att gratulera:love: Hoppas allt går bra för er.:bump:

Kul att du fått en avkomma du är nöjd med... GRATTIS!!!!!
Många pratar ju om den där Krevad.... Och du vågade ha han på två håll??? Mamman har ju det i andra led och det har ju Biggles också.. Vill bara påpeka att det inte blir några "tokiga" hästar med Krevad längre bak i leden... Du skrev ju att din var en trevlig avkomma.. Visade du den som föl?

Men vi får alla tycka olika... Sj gillar jag inte Biggles hals, har sett honom live med o inte iheller då blev jag ett dugg förtjust i den. För lång i förhållande till sin kropp, det kan bli svårare att rida ihop en med lång hals, o isåfall har Brink visat hur enormt duktig han verkligen är. Biggles behöver inte vara svår att rida alls, troligen inte!, har bara den erfarenheten sj av långa halsar :p.

Jag har lärt mig att det är genom ryggen de ska komma och en lång rygg blir svårare att rida ihop, eller??? Det har ju inte med halsen att göra... En kort hals är vad jag vet svårare att få en bra böj på. De kan inte böja, gå på tyglen och komma genom ryggen om den är för kort,det tar emot, eller har jag fel??? :confused:

Men hals och rygg hänger ihopa som jag lärt mig, o när de har lång hals så är det lättare att tex knäppa av i nacken, hamna bakom lod m.m. Men kort hals är inte heller att önska och det skrev jag aldrig :p.
Lagom är alltid bäst.

Kul att du fått en avkomma du är nöjd med... GRATTIS!!!!!
Många pratar ju om den där Krevad.... Och du vågade ha han på två håll??? Mamman har ju det i andra led och det har ju Biggles också.. Vill bara påpeka att det inte blir några "tokiga" hästar med Krevad längre bak i leden... Du skrev ju att din var en trevlig avkomma.. Visade du den som föl?

:) ne jag vet egentligen inte, men tror verkligen det inte har någon större betydelse eftersom det är i tredje led på Biggles. Jo han är jättetrevlig, men inte han bor.. hon ärvde nog själv mkt av Krevads heta temperament som han hade. Nej vi visade aldrig honom. Han föddes så sent, och var så liten som nyfödd..

Jag kan hålla med dig så smått om att han har en lång och smal hals. Men samtidigt har det ingen betydelse eftersom energin ska komma bakifrån och genom ryggen. Allt handlar om hur man rider hästen

Min tjej va oxå stor som ett åring ca 153 cm, nu är hon 2 och mäter 162cm. Har gjort "tattarmått" på henne och får det till att hon ska blir ca 173cm. Min mamma häst va oxå HET men avkomman har oxå ärft Biggles goda temperament. Bara att gratulera:love: Hoppas allt går bra för er.:bump:

detsamma detsamma! VI hoppas att våra unghästar en gång står där på toppen;)

:) ne jag vet egentligen inte, men tror verkligen det inte har någon större betydelse eftersom det är i tredje led på Biggles. Jo han är jättetrevlig, men inte han bor.. hon ärvde nog själv mkt av Krevads heta temperament som han hade. Nej vi visade aldrig honom. Han föddes så sent, och var så liten som nyfödd..

Biggles har Krevad i andra led. Briar - Krevad - Falstaff....
Men jag är en av de som gillar att ha Krevad med i stammen...
Kommer du att visa din på 3-årstest så småningom?
Jag har en som skall visas till nästa år....

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 527
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 443
Senast: LiviaFilippa
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 025
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 558

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka