gul_zebra
Trådstartare
Jag har en nära anhörig i riskgrupp, lungsjuk som bara blir sämre redan som det är och verkligen måste undvika att smittas av covid-19. Jag och övrig familj hjälper med handling och så men hen kan inte arbeta hemifrån och kan inte låta bli att arbeta. Hen har en urusel ekonomi som det är.
Hen har inget körkort utan tar sig till jobbet med buss. Tanken nu är att jag och min syster ska skjutsa men då finns ju smittrisk i bilen istället. Hen har cyklat till jobbet förr men klarar idag inte av det pga lungorna.
Min tanke faller på elcykel. På så vis kan hen ta sig till jobbet utan att åka varken bil eller buss. Problemet är dock som alltid ekonomin. Det finns inte utrymme för inköp av en elcykel.
Finns det någon ekonomisk hjälp att få någonstans? Något bidrag? Fonder?
Hen har inget körkort utan tar sig till jobbet med buss. Tanken nu är att jag och min syster ska skjutsa men då finns ju smittrisk i bilen istället. Hen har cyklat till jobbet förr men klarar idag inte av det pga lungorna.
Min tanke faller på elcykel. På så vis kan hen ta sig till jobbet utan att åka varken bil eller buss. Problemet är dock som alltid ekonomin. Det finns inte utrymme för inköp av en elcykel.
Finns det någon ekonomisk hjälp att få någonstans? Något bidrag? Fonder?