Bidrag för ridhus

Iddefixen

Trådstartare
Finns det några bidrag man kan ansöka om för uppförande av ett ridhus?
Har hört att man kan få EU-bidrag om man bygger i trä. Om det är sant vet jag inte.

En fundering till på temat ridhus: kan man avverka egna träd och lämna in för tillverkning av limträbalkar? Om, hur många träd går det per takstol?

Sv: Bidrag för ridhus

Min gamla ridskola fick ett bidrag genom något som kallades Handslaget. Vet inte om det finns kvar längre, men sök på det.

Handslaget är/var väl till för att ge bidrag till olika föreningar, inte till privatpersoner.

Puttar denna tråd lite då jag har samma fråga.

Hur har det gått för dig? Hittade du något ställe som man kunde söka bidrag på. Vi funderar på att bygga ett ridhus som sedan en förening ska få använda. Har ni något tips på bidrag så mottages det gärna

Ja tänk om det vore så lyxigt att man kunde få bidrag för att bygga ridhus, men nej, eget ridhus får man nog bekosta själv.
En förening är en annan sak, då är det allmänt & ingens egendom.
Men om inte annat går väl det mesta att kolla upp på sjv där det mesta om gårdar & jordbruksfastigheter står.

Just vad som gäller i olika LEADERområden avgör varje område så det kan du INTE hitta på jordbruksverkets sida. Vissa delar av landsbygdsprogrammets möjligheter är det dessutom resp länsstyrelsen som styr - så nja länsstyrelsen är klart bättre kontakt än jordbruksverket.

Dessutom - det är inte per automatik så att du inte kan få hjälp till ett ridhus. Sedan är det inte så att du bara "får" ridhuset utan det krävs en del också.

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 223
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 589
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Min medryttarhäst är en 25 år gammal, fortfarande pigg och glad, kille. Jag har ridit honom i snart ett år och är HELT förälskad. Han är...
Svar
7
· Visningar
1 837
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 416
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar