Sv: Bf!

Weed Jag har hört helt tvärt om, att tjejer med vältränad bäckenmuskelatur har enklare förlossningar men får det jobbigare om man jobbar fel med musklerna och håller emot istället för att krysta t.ex. Alla trodde jag som är så liten, smal och vältränad skulle få en jobbig förlossning men det sa bara plopp och jag krystade knappt :o

Ja jag tycker så jag med att ryttare bör ha lättare att föda med vältränade muskler och så. Hon jag fick höra det från jobbar på barnavdeliningen här i stan...men äh, jag tror det är olika jag;)

Men guuuuuuuuud :love::love: Mina bebistarmar slits uuuuut, jag måste göra fler barn! Helt underbart fina bilder! (fast hälften var suddiga :D)

Killen har bott i Borlänge i flera herrans år. :)
Kört en del dragracing, hade en grå BMW förut, den/det brukar många (karlar...) känna igen. :D

Haha, Kompisen hade bråttom att titta på korten så jag snabbcensurerade bara de mest blottande bilderna. Jag hann aldrig titta på de andra så det är nog mycket suddigt!
VIlle ju inte gärna ta kort med blixt då de blev så tråkiga och fula så då fick vi stå ut med lite rörelseoskärpa emellanåt istället. Därför är det ju en hel hög extra med bilder, i förhoppningen om att någon skulle bli skarp. ;)

Jag tror det är helt slumpmässigt hur det blir för ridtjejer. Jag hade en jättelång förlossning, så självklart har jag fått höra att det är ridningens fel. Men min soffpotatiskompis som knappt har en muskel på kroppen hade det lika illa som jag. Och min tränare som har massor av ridmuskler hade fem timmar från första tecknet att något var på gång till bebisen var ute.

*kl*

Åh vad livet är underbart!! Nu har vi precis varit ute på första promenaden med vagnen!! :love:

Jag kan nog helt klart vänja mig vid det här. :D

En kompis frågade flera gånger igår om jag inte hade restriktioner på lyft och liknande nu när jag är snittad så jag blev lite nervös eftersom jag inte kom ihåg att jag fått några restriktioner. Kompisens bekant hade inte fått lyfta mer än ett kilo på två veckor eller nått och man blir ju lite lätt paranoid som ny mamma. (;)) Så jag ringde till förlossningen/BB i morse. En barnmorska svarar och jag öppnar lite fint...
"-Hej, vi blev utskrivna från er igår."
Bm; "-Hej, hej! Men vad, har ni redan fått barn?"
"-Ja, jo, det har vi."
Bm; "-Vill du reklamera den redan?! *skratt*"
"-Va?! Nej! Alltså, jag tänkte bara fråga... :eek::rofl:"

:love:

Hon svarade iaf snällt på mina frågor och lugnade ner mig att det inte alls var så hårda restriktioner. Jag behövde ju inte åka och storhandla alldeles själv men "-Ut och gå en sväng idag när det är så fint väder du!!"

Senast ändrad:

Han trivs jättebra i sjalen!
Provade manducan en snabbis nu på morgonen men den var inte alls populär...

Dock har han lite svårt att bestämma sig för om han är hungrig eller trött...
Det är som att han är för hungrig för att sova, men ändå för trött för att äta... Lite jobbigt, men man vänjer sig väl antar jag...

Det är som att han är för hungrig för att sova, men ändå för trött för att äta... Lite jobbigt, men man vänjer sig väl antar jag...

Så var Rasmus oå och då fick vi tips från BB på väg att ge lite bröstmjölk med sked först för att "få igång" honom och då kvicknade han till och orkade äta. De är ju lite jobbigt i början när de ska få igång mjölkproduktionen.

Ja, jag funderar på om man ska gör så på något vis. Vi gjorde tvärs om på BB; Han är/var lite gul så han fick amma först och blev han inte nöjd fick han 10-30 ml ersättning. Nu har jag mjölk så det räcker, men det känns som att han inte riktigt orkar äta allt.
Han åt riktigt bra igår och sov då oxå bra. Idag är det mer gnälligt men nu har vi varit ute med med vagnen så han sovit en timme snart nog så jag hoppas att han ska äta lite bättre nu när det är dags igen, när han väl koncentrerar sig på att äta så äter han ju jättebra.
BVC kommer på hembesök på måndag så jag får fråga dem då tänkte jag.

Skönt att du mår så bra redan!

Sam låg också med näsan upp men vände sig själv innan han kom ut. Det tog bara ett par timmar extra.

Minns att det var jobbigt i början, man vet inte vad de vill och det gör nog inte de själva heller! :)

Det är jätteskönt!
Jag var ju mer eller mindre livrädd för snitt innan men nu har jag fått en såpass positiv upplevelse av det att det faktiskt "inte gör någontin" att des blev som det blev.
6 timmar kvar tills grabben fyller vecka nu och jag är fullt rörlig, tror inte jag ska klaga. :D

Idag är det tv som gäller! Vasaloppet!!

Rasmus var också lite gul och det var därför han inte orkade äta. Han fick sola hemma, att vi la honom i de ljus som kom in genom fönstrena när han sov och då knäppte vi även upp hans pyamas så han solade magen ;) Så fort han sen blev pigg och orkade äta mer och mer så blev han mindre och mindre gul och piggare och piggare.

Precis, det är ju därför det är (ännu) viktigare att han äter ordentligt, för att hjälpa kroppen att bli av med det gula.
:)
Skönt att ligga i solen, vi har gjort så här hemma oxå när solen lyst men idag har det varit molnigt hela dagen... :(

Liknande trådar

Övr. Barn Ja, jag har gått och blivit otroligt barnsjuk. Har väl visserligen fått såna "slängar" tidigare, men då har de gått över när hormontåget...
Svar
14
· Visningar
2 040
Senast: Cyllene
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka