MittNyaJag

Trådstartare
Jajamen! Nu är det dags. Bullen är färdigknådad, gräddad och garnerad och redo att komma ut ur ugnen!

Eller ja... Beroende på hur man ser det såklart. Enligt pappret är det dags iaf men jag är rädd att det dröjer läääänge till innan knyttet i magen vill komma ut. Inte för att jag heller skulle vilja komma ut när det envisas med att vara på sin höjd 15 minusgrader ute...

Funderar på att sätta en surdeg, det var någon som sa att det var väldigt bra eftersom att man då inte hinner ta reda på den när bebis beslutar sig för att komma ut. Jag nöjer mig nog med dagens muffinsbak dock... :)

Sv: Bf!

Jag började renovera ett rum som skulle vara klart innan lillan kom ut ... och, ja, då kom hon i 38+0 ;) Men om man redan är på BF så är det svårt .. planera in en massa fikaträffar med kompisarna kanske :idea:

Jag har haft massa grejjer inplanerade men nu är det ganska lugnt...
Har iof ett möte på måndag kväll som det kanske vore bra om jag gick på men annars har jag inget planerat innan hovis kommer den 23:e...

Jihooo, nu är det snart dags för dig!!

Lev på som vanligt och försök att inte tänka för mycket på att det är bf- eller att du går över tiden. Bebisen kommer garanterat snart! Alla säger alltid att man ska vila så mycket som möjligt innan, men jag tyckte att det var urtrist och försökte fylla mina dagar med så mycket som möjligt =)

Guuud vad spännande! Jag tror att du får en tjej!

//Julia

Jag har inga som helst problem med att vila. Jag känner mig som latmasken personifierad!!
Synd att det är så makalöst lite att se på på tv'n bara...
Planerat in att hälsa på en kompis på måndag iaf, har ett möte på måndag kväll oxå...

Jag trodde initialt att jag skulle få för tidigt så när det visade sig att så inte var fallet har jag lixom "lagt av" och förväntar mig inte att få någon bebis alls de närmaste tre veckorna. :D Den kommer när den kommer. :)

Ska bli så spännande att se vem det är som bor därinne!!

Vi har ju bf ganska nära varandra, jag har den 15/2 :) Jag försöker hitta på lite lagom grejer att fördriva tiden med. Igår kväll var jag iväg och tittade på hoppträning och blev såklart dösugen på att vara med...

Idag har en kompis varit hemma och vi har gått en långpromenad i det fina vädret. Imorgon ska vi åka iväg till ridhuset så att min ena häst blir rastad i alla fall. Jag känner en duktig tjej som hjälper mig lite med ridingen nu under graviditeten.

Vad tror du själv att du får för sort? Jag är nästan helt säker på att det jag får en liten gosse, eftersom jag har en kille sen innan och det brukar bli samma sort ...

Svärmor tror dock på en flicka för hon har köpt både babykläder och babyfilt i rosa :D

Alla grejer står ju bara och väntar på att bli använt, de söta små kläderna, barnvagnen mm.

Sen håller jag med Freja om att det här med att vila - det är överreklamerat! Visst tar man det lite lugnare än vanligt, men man kan ju inte sitta o häcka i soffan hela tiden, jag tror dessutom det är en fördel att röra lite på sig inför förlossningen.

Det är så spännande nu ju - när man vet att det kan hända precis när som helst!

Senast ändrad:

Vi tror nog att det är en pojke. Men nu har vi iallafall enats om ett namn till varje kön så det "får" komma vad det vill. :D

Jag är så makalöst ridsugen så jag klappar bara lite snällt på hästarna när jag tar ut dem på morgonen och håller mig därifrån resten av dygnet.
Var riktigt sugen på att åka upp till ridhuset och titta på någon träning men insåg att det är fredag och då är det inga träningar och jag tänker ju inte sitta där och vänta på att någon kanske kommer och rider lite. :)
Är så fint väder att jag skulle vilja ut och gå men helt seriöst så är jag alldeles för lat för att göra det ensam. Nu hade det varit skönt med en hund så man hade en anledning att gå ut... Sambon tycker det är meningslöst att promenera och är dessutom på jobbet nu så jag sitter här hemma i tristess...
Nu har jag plattat håret i brist på annat. :rofl:

Är massor med bebisar på G nu i dagarna juh! Inte alls avundsjuk på petronilla som fått sin på utsidan. :D:angel::devil:

Jag har inga som helst problem med att vila. Jag känner mig som latmasken personifierad!!
Synd att det är så makalöst lite att se på på tv'n bara...

Hihi jag såg alla säsonger av Top Model när jag ver sjukskriven innan Elina föddes, det fick mellan 16-17 innan sambon kom hem, jättera, så var det repris på förmiddagen dan efter ifall jag skulle missat nåt :rofl:
Typisk sak jag ALDRIG skulle tittat på, men nu när det går nya säsonger kan jag inte låta bli att fortsätta titta :o

Ja, nu har jag börjat titta på Judge Judy! *skämmas*

Men nu så! Nu är klockan så pass mycket att det börjar komma lite bättre program.
Overhaulin! :love:

Hur går det för dig?

Själv händer det inte mycket alls, känner ingenting. Ska iväg o hämta ett lass hö nu på förmiddagen, får se om det triggar igång bebisen :p Bara 40 balar så det är inget jättelass men ändå.

Lite pinsamt att komma dit med denna magen bara o hämta hö :D De kommer inte tro att jag är riktigt normal, fast det är jag kanske inte heller :angel:

Det går lååååångsamt...
Var ut och red en sväng i lördags (till en kompis stora förtret. :D), var och hälsade på en kompis och hennes 4månaders son igår, idag håller jag på att byta dragkedja på en jacka, imorgon tänkte jag iväg och kasta lasso. På fredag är vi bjudna på fest, på söndag "ska" jag på ett möte... Hovslagaren kommer den 23:e... NÅGONTING borde ju bebis kunna komma och "sabotera"!!
Har verkligen gett upp hoppet på att det ska komma någon bebis!
Inte så att det egentligen är särskilt drygt att vänta, det är inte värre än det var förra veckan, utan jag har mer "konstaterat" att det inte kommer komma någon. :D

Jag sitter här hemma på min kammare och ugglar... Bakar muffins, mockar och åker skoter...
Jag har till och med dammsugit men ingen bebis...

Attans,jag som hoppades på att det hade hänt något! :(

Måste bara få fråga,var det inte du som hade hästarna i trönö i borlänge förut? En ponny och en vit häst?

Ser att du bor i insjön nu,ifall du vill ha ridhjälp/sällskap nån dag så kan jag offra mig! :angel: Annars kanske jag smiter förbi nån dag och snosar häst! :o

*Ida,med kraftiga hästabstinens efter att ha sålt sista hästen i september*

Bollen, turbo o Fibusen; Här händer ingenting! Varit hos BM nu och allt ser bra ut, bara att vänta... :)
Muffinsarna är kanongoda och livsfarliga eftersom man kan äta dem direkt från frysen... :D

Fibusen!
:eek:
Jo, det var det! Vet jag vem du är?
Ponnyn vill hemskt gärna ha någon som förbarmar sig över honom någon gång då och då. :D

Liknande trådar

Övr. Barn Ja, jag har gått och blivit otroligt barnsjuk. Har väl visserligen fått såna "slängar" tidigare, men då har de gått över när hormontåget...
Svar
14
· Visningar
2 040
Senast: Cyllene
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka