Sv: Bf!

Nej,du vet nog inte vem jag är....;) Hade min häst i alderbäcken,och jag är född och uppväxt i huset om du åker mot ladugårdarna i trönö,sen över korsningen,sen första huset på vänster sida..

Har sett dina hästar på bilder,och kände igen dom! :D

Hur länge låter de dig gå över innan de gör något åt saken? 2 veckor?

Nu får vi peppa ut bebis, hejja hejja :bump:

Tror det. Ska ppå koll på tisdag, v. 41+3. Får väl veta mer då om Envis fortfarande inte kommit.

Tror att det kanske kan vara på gång nu, eller nått... Kanske?
Har haft "värk" (alltså, det värker men jag vet inte om det är värkar?) med allt mellan 2 och 40 minuters mellanrum sedan 8-tiden i morse.
Det gör olika ont och på olika ställen nästan varje gång, i ljumskarna, som mensvärk, i ryggen, i magen...
Det moler kanske lite i magen emellanåt och ibland hugger det till. Ibland bara "kittlas" det och ibland gör det ont, fast inte jätteont...

Jag har ändrat mig!!
Jag vill inte mer nu, jag kan fortsätta vara gravid. Det vet jag hur man gör!
Det här med att föda barn vet jag ju inte hur går till!!

Tror jag ska åka upp och fixa stallet nu, för säkerhets skull... Utifall att... Eller nått...

Wiie,hoppas det är på gång nu!!! :bump:

Det där fixar du galant! tänk vad mysigt sen när bebis ligger på magen! :love:

Peppdans!!!!!:banana::banana::banana:

(När allt är klart med bebis,och allt lugnat ner sig,så kommer jag gärna och förbarmar mig över ponnyn! :D)

Senast ändrad:

Hoppas det är på gång för dig nu! Jag börjar också känna lite grann, ungefär som du beskrev.

Fast det är andra gången för mig så är jag ändå lite osäker, men jag tror det blir ikväll eller imorgon för min del.

Spännande!

Jättespännande! Men jag är livrädd, eller nått... Jag vet inte riktigt om jag ska skratta eller gråta, jag har ju ingen aning om vad som väntar mig! Kommer det hända någonting idag? Kommer det stanna av? Kommer det sätta igång igen? Kommer det visa sig att det bor en giraff i min mage? Kommer det....
Du förstår poängen. ;)
Fast samtidigt så är det ju så häftigt att jag knappt kan bärga mig!

wieeee! Hoppas att det är på g! De första värkarna som jag hade var relativt svaga, det började inte göra rejält ont förän jag var öppen ca 6 cm, innan dess var det fullt uthärdligt att andas igenom dem! När jag kom in för misstänkt vattenläckage hade jag värkar med fyra min mellanrum (såg vi på ctg), men de kändes bara som lite mensvärk i mage och rygg, inte alls farligt alltså. Däremot var jag påverkad på så sätt att jag blev väldigt varm när värkarna kom och kände mig lite mosig.

Har du någon som uppdaterar åt dig?!

Lycka till nu om det sätter igång! Det gör ont att föda barn, men det är helt klart värt all smärta! Även om du inte vet vad som väntar dig så kommer du säkert bli överraskad över hur kroppen lotsar dig igenom det, den är helt klart med på vad som ska göras (iaf var min kropp det), och de flesta barnmorskor är ju underbara, så ta det bara som det kommer så kommer allt gå finfint!

//Julia

Åh vad spännande :bump: Jag kände inga förvärar alls, helt plötslig fick jag värkar hela tiden och vi åkte in och jag sa till min bm när vi ringde efter henne att de känns lite som värkarna börjar trycka lite nu men det går att andas lugnt igenom dem men då var jag öppen 8 cm :angel:

Hejja bebis :banana:

Ja det är skrämmande men samtidigt så jäkla häftigt att föda barn! Synd man inte kan öva lite mer bara haha.

Hoppas det är på g för dig idag och glöm inte att be om smärtstillande om du behöver!

Ja, nu börjar jag fundera på när man egentligen ska ringa in?
Jag har kanske 10 minuter mellan "smärtorna" nu och har väl haft det sen 10.30-11 någon gång...
Det är inga problem att uthärda det, på sitt sätt bara skönt att "få vara lite gnällig", även om det såklart känns.
Jag har ju haft typ tre förvärkar på hela graviditeten så när detta satte igång i morse så blir man ju lite fundersam...

Vi har ändock en timmes resa till bb...

Jodå, jag kan nog fixa rapportör! Tror inte att det ska vara något större problem. :)

Ring in och rådgör med dem på förlossningen, hur de vill att du ska göra. BÄttre att ringa för tidigt och be om råd än att du tvingas stanna längs vägen och föla i bilen...

Haha, jo, det är sant..
Men det är ju skitläskigt att ringa till förlossningen! Då är det ju på riktigt!

:rofl::eek::bump:

Hur går det för dig? Har du ringt in?

Jag tog en promenad och då ökade värkarna till var 3 dje minut och gjorde ganska ont. Men sen satte jag mig i soffan och då lugnade de ner sig igen till var 6-7 minut.

Svårt att veta hur snabbt det kommer att gå..

Nej, jag har inte ringt än. Lever i någon liten bubbla att "Bara värkarna blir lite mer regelbundna så ska jag...". Men jag ska. Snart.. ;)
Har du ringt eller hur går det för dig?

Är 10-15 minuter mellan, varje värk håller på 1-1,5 minuter...
Funderade på om jag skulle gå en liten sväng men då kan jag ju inte ha värktimer med mig så då måste jag ju hålla koll själv. ;)

Liknande trådar

Övr. Barn Ja, jag har gått och blivit otroligt barnsjuk. Har väl visserligen fått såna "slängar" tidigare, men då har de gått över när hormontåget...
Svar
14
· Visningar
2 040
Senast: Cyllene
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka