betyder det någonting?

Grazing

Trådstartare
Betyder ord man säger på tex fyllan någonting egentligen? Är det någonting man bör ta på allvar eller är det något svammel som man kan ignorera? Jag har hört en del men osäker på hur mycket sanning man egentligen säger. Jag har själv sagt en hel del på fyllan som jag inte kan säga nykter till folk, i vissa fall har jag varit glad att vissa har ignorerat det och i vissa fall tänkt till och blivit lite ledsen att personen inte reagerat. Hur allvarligt tar ni på saker folk säger på fyllan?

Om någon tex säger någonting som man egentligen inte vill veta, eller som personen egentligen vill säga men inte kan, ignorerar ni det då?

Jag tycker det är jättesvårt. Som nu, lite skrivet på fyllan.

Det är helt omöjligt att säga generellt. Det är inte en möjligt att avgöra för en person. Det enda som finns att göra är att fråga personen när den är nykter.

Jag ignorerar det inte, men jag kanske inte tar det på lika stort allvar.
Jag tycker folk både vågar säga saker som de inte vågar nyktra på fyllan, vilket kan vara både bra och dåligt.
Men tycker folk även förstorar saker och överdriver.. det kanske inte va så allvarligt som det låter.
Det är svårt. Olika från person till person och från situation till situation.
Skulle någon jag bryr mig om säga något "speciellt" på fyllan skulle jag fråga om det i nyktert tillstånd sen.
För att avgöra om det är ett stort problem eller en överdrift.

Jag tror att det brukar finnas något korn av sanning där, men att det lätt blir lite överdrivet när man är på fyllan. Jag skulle därför aldrig lita på det någon säger som onykter, men om det är något viktigt fråga personen om det vid ett nyktert tillfälle.

Jag ignorerar det inte, men jag kanske inte tar det på lika stort allvar.
Jag tycker folk både vågar säga saker som de inte vågar nyktra på fyllan, vilket kan vara både bra och dåligt.
Men tycker folk även förstorar saker och överdriver.. det kanske inte va så allvarligt som det låter.
Det är svårt. Olika från person till person och från situation till situation.
Skulle någon jag bryr mig om säga något "speciellt" på fyllan skulle jag fråga om det i nyktert tillstånd sen.
För att avgöra om det är ett stort problem eller en överdrift.
Det är lite så för mig tex som är lite lite tillbakadragen och har svårt att prata helt och hållet med folk. Speciellt när det gäller känslor oavsett vad det gäller. Jag hade nog blånekat och fortsatt som vanligt dagen efter så att säga. Men samtidigt, känslor överlag förstärks ju och det är svårt att veta vad som är vad.

Har ju också haft både en och annan vän som på fyllan sagt det ena och det andra och det är svårt tycker jag att förhålla sig till det, hur reagerar man dagen efter så att säga. Kanske därför jag inte riktigt vill umgås med folk som är påverkade av någonting. Jag har överlag svårt att förhålla mig till mig själv när jag är påverkad av någonting. Vissa säger ju att sanningen kommer fram men samtidigt så näe. känns inte så heller.

Liknande trådar

• Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 361
Senast: Mineur
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 576
Senast: Liran
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
19 130
Senast: Lobelia
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 833
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Halt efter vila
  • Promenadskor vinter