Sv: Bett?

Kan ni inte berätta alla era fördommar mot Duty Time-avkommorna. Det hade varit intressant att höra.

Jag bara tycker dom verkar lite påfrestande. Inte speciellt kul att ha och göra med. Men jag har aldrig haft med någon att göra så det är verkligen bara fördomar och förutfattade meningar.....:crazy:

Jag är mest intresserad av att kunna se vilka egenskaper som min har som skulle kunna tillskrivas DT. Jag är inte på något vis avskräckt, bara mycket nyfiken.

Jag skulle iof kunna tänka mig att andra tycker att "min prins" är lite enerverande i vissa lägen. ;)

Senast ändrad:

HÅller med, är bara kul att höra vad andra har för uppfattning, ändrar ju inte uppfattning om min för det;)

Min är väldigt snäll men kan nog säga att han är lite små jobbig ibland, en del nerver & VÄLDIGT envis men annars hur snäll som helst...:rofl:

Har iof bara varit i kontakt med en, men även hört om hennes syster... :angel:

Det som man ofta hör är att de är lättstressade och när de stressar upp sig så är inte riktigt alla hönsen hemma och de blir då lite svårkontaktbara. Väldigt varma i huvudet alltså och inte så roliga att ha och göra med när de har varvat igång... :crazy:

Vi hade en häst för ett par år sedan, Weste E. Duty Time ! Han var hemma efter en skada och en tjej kom och skulle sätta igång honom på lilla ridbanan. Men sen fick hon smitta i sitt stall så jag fick sitta upp på honom. Och nu var han inte i början av igång sättningen så skippa all överskotts energi ursäkter :smirk: Han kunde gå rakt fram, för att sedan få totalt hjärnsläpp .. Lugna sig .. Trava ett par varv, fick ett par hjärnsläpp till. Nu är han inte galoppör längre. Har hört att den nya ägaren som har honom som hopphäst blev avskickad ute på en grusväg ... :angel:

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 720
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
827
Senast: animalasia
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 746
Senast: Ninnurur
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 893
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Värma spenat?
  • Svensk politik nr 3