*Gotlandsrusset*

Trådstartare
Kan hästar vara "allergriska" (dumt ord kanske, kommer inte på nått bättre) mot betfor? min häst har ett tag haft skorv på benen och min massör sa att detta kom ifrån magen ( kan inte komma från lindor då hon inte varit lindad på jätte länge, trodde det var därför först). Sen slutade jag med betforen och skorven försvann? kan det berott på detta? vad isf kan det vara i betforen som hon inte klarar? någon annan som har ex på hästar som inte kan äta betfor?

Sv: betfor.

Jag har oxå haft en häst som fick skorv på benen när han åt betfor, tog bort det o skorven försvann. Har dessutom hört många säga samma sak.

Jag slutade ge mina hästar betför för 6-7 år sen och jag har inte saknat det en dag. Jag kan ärligt talat inte se meningen i att ge betfor, inte mer än att andra gör det...? Det är sött (vad ska det vara bra för?) och ger snabba kolhydrater och det kan de få från annat.
För magen ger jag linfrö i stället, en mycket bättre affär.

//E

Ja, de kan vara allergiska mot betfor!!!:eek: :eek:

Jag vet en häst som blev dålig i magen, vetrin. sa att de skulle ge ännu mer betfor för att stabilisera magen. Det blev inte bra kan jag säga.

Hästen var en framstående tävlingshäst i hoppning, med betoning på var. Det blev kroniskt med dålig mage!!!!

Ta prov om du misstänker att den är allergisk.

Hej. mitt sto kan ej äta betfor hun svullnar upp i ben haser av det la av med betforn och hästen har fina ben utan vetska.

Liknande trådar

Hästvård Kommer ut till stallet och hittar min häst med jätte svullna ben på alla fyra, tänk lite lymfangit. Ingen temp, äter ok om än lite...
Svar
18
· Visningar
2 609
Senast: super
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 073
Senast: __sofia__
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 651
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 722
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hur får man barn att leka hemma?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Tips i London