kvandi

Trådstartare
Hur länge brukar ni vänta med att släppa på hästarna efter att ha betesputsat?

Blir det samma effekt som med "gräsklippargräs" som ger kolik? Eller äter hästarna inte krosset?(gräset borde ju vara godare än krosset)

wpid-dsc_3441.jpg

Sv: Betesputs

Fast "gräsklippargräs" ger väl kolikrisk pga bensinavgaserna som går från gräsklipparen direkt ner i gräset? En betesputs dras av traktor som har sina avgasrör riktade upp mot himlen:idea: = borde inte vara någon fara alls, även om dina hästar mot all förmodan skulle tycka att det torra gräset skulle vara godare än färskt?!

Har själv ingen erfarenhet av att putsa beten, men är rätt säker på ovanstående:angel:!

Liknande trådar

Foder & Strö Vi har väldigt mycket bete på endast tre hästar. Just nu går hästarna i den första beteshagen, vi har 6 stora beteshagar till att flytta...
Svar
3
· Visningar
581
Senast: skiesabove
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 554
Senast: Blyger
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 923
Senast: Svartkatt
·
Foder & Strö Av vad jag kan läsa mig till ska man inte ge gräsklipp till hästar för att de kan få kolik, pga följande anledningar: 1) gräsklipp är...
2
Svar
20
· Visningar
3 158
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix