J

Juvelflickan

Hejsan!

Idag när jag vart i stallet så vart det två hästar lite längre bort som började bråka. Jag sprang dit och sade till dem, båda slutade och så började de båda två på samma gång skrapa med en framhoven i marken..?

Vad betyder det?

Tacksam för svar!

/Frida :banana:
 
därför att dom var troligtvis uttråkade och kivades lite med varandra. sen när dom inte fick det började de skrapa i stället. vilket också är ett teckan på otålighet.
varför sa du till dem förresten? :confused:
 
För att jag reagerar snabbt som satan då hästar bråkar nu, efter att min pålla fick en så allvarlig spark i våras att hon dömdes ut...
Men, hon lever idag.
Nu kanske du förstår varför ;)


/Frida :banana:
 
Jag tror också att de var uttråkade helt enkelt, och när du kom och började samtala med dem talade de också om för dig att de tröttnat på att skrota i hagen, de är hungriga, törstiga och uttråkade genom att skrapa med hoven.
 
Jo, det var väl antagligen det.
Tyvärr så kunde jag inget göra ,eftersom jag inte visste vems hästar det var. Hästarna vart där på kurs.

Tack för svaren!

/Frida :banana:
 
Överslagsbeteende....när man "stör" ett beteende hos ngt djur kan de lixom bli väldigt konfunderade å börja göra ngt helt annat istället. Spana in ett förvirrat fjäderfä (typ en and) om den tex blir allt för stressad börjar den putsa sig istället.... :bump:
 

Liknande trådar

Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 924
Senast: Sel
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
557
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
759
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp