Betalningsanmärkning

janinabing

Trådstartare
Jag pratade med banken där jag har mitt lån om att ev höja det så jag kan betala av lite smått och ha allt på ett ställe.

Men då säger dom att jag har en anmärkning.
Ringde kronofogden direkt som säger att jag inte har någon, bara en som blev återkallad eftersom jag betalade den fort som attan. Så har ingenting.

Ringde tillbaka till banken som säger att den kan vara från något annat ställe men dom kan inte se var.

Väntar på lösenord till uc (kommer med brev) så jag kan göra en kreditupplysning på mig själv.

Men jag visste inte att man kunde få anmärkningar från andra ställen?
Vad kan det vara ifrån? Vad jag vet har jag ingen misskött räkning utöver den som blev återkallad och det är ju betalt och borta nu.
 
Sv: Betalningsanmärkning

Nu är det ju inte kronofogden som utfärdar betalningsanmärkningar utan kreditupplysningsföretagen.
Så det är nog via UC du kan få reda på varifrån det kommit, som sagt. Så får du reda i det utifrån vad som framkommer där.
 
Sv: Betalningsanmärkning

Finns du i Kronofogdens register så ser det ut som att du har en anmärkning. Även om det är återkallat så syns det fortfarande eftersom du ligger i deras register.
 
Sv: Betalningsanmärkning

Vad gör man åt det isåfall? För någon anmärkning har jag ju inte och hon på kronofogden jag talade med sa att det inte ska synas något :/
 
Sv: Betalningsanmärkning

Det finns inte så mycket man kan göra. Man kan be Kronofogden att radera dig ifrån deras register, men det är inte alltid att de vill det innan de 3 åren gått.

I så fall får man be om ett intyg från Kronofogden som säger att man inte har någon anmärkning.
 
Sv: Betalningsanmärkning

Hon sa att det inte syns något från dom så isåfall borde det ju inte vara där det syns.

Men jag får väl avvakta tills jag kan se min egen kreditupplysning, för där borde det väl stå var den är ifrån?
 
Sv: Betalningsanmärkning

Beroende på när det här har varit kan det vara så här: Banken tar en gratis/billigare upplysning på dig för att spara pengar. Dessa är ofta 1-4 månader gamla. Vid detta tillfälle fanns du i registret hos kronofogden med den skuld du sedan betalade direkt och undgick därför anmärkning. Och i så fall om man tar en helt ny kreditupplysning så ska du alltså vara "ren". Skulle detta kunna vara rimligt?
 
Sv: Betalningsanmärkning

Det är inte omöjligt.

Jag har sett kreditupplysning idag och det fanns inga anmärkningar registrerade, precis som jag trodde! :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 659
Senast: Lhas
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 320
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 162
Senast: WildHorse
·
IT & mobiler Med "äldre" här menat säg 50+. Alltså typ medelålders och uppåt. Är nyfiken: Hur väl hänger ni med i dagens teknik/medier/etc? Använder...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
12 506
Senast: åke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp