Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle tro att många här inne reser mycket mer än mig och tänkte därför fråga; har ni separata betalkort för resor utomlands?
Något med lägre växlingsavgift eller bättre villkor?
Av mina två kort idag är det bankens som har bäst villkor med 1,75% i påslag.
Tack, ska kolla på det!Jag har ett kort jag använder utomlands där det inte är några valutapåslag. Det jag har är colletor bank.
Nej.Jag skulle tro att många här inne reser mycket mer än mig och tänkte därför fråga; har ni separata betalkort för resor utomlands?
Jag har inte heller brytt mig innan och haft kontanter också, men fem länder med fem olika valutor på en dryg vecka har fått mig att fundera.Nej.
Jag öppnar våra vanliga kreditkort för landet jag åker till bara.
Har inte orkat bry mig om eventuellt påslag.
Kostar inte de tilltänkta korten något att ha också?
Då får man väga den kostnaden mot hur mycket man betalar med kort påmsina resor.
Jag betalar en del med kontanter när jag är utomlands. Gillar inte tanken på att vara "utan pengar" långt bort om båda korten skulle strula. Så jag växlar en del
Inte så stora odds för strul eftersom jag har från två olika banker, men ändå.
Har du kreditkort eller ett du sätter över pengar till?Jag har separat resekort, och beroende på resmål kan det hända att jag spärrar det kortet när jag kommer hem. (På inrådan av familjemedlem som jobbar med betalsäkerhet.)
Nu är det väl förvisso vanligare med kortstölder online, men det finns fortfarande en del riskabla punkter som jag gärna undviker om det är enkelt.
Jag har klarnakortet, både fysiskt och digitalt. Det är gratis och har inga växlingspåslag. Haft i flera år och aldrig varit något problem i varken USA eller Europa. Använder det mycket sällan hemmavid då jag har tre andra kort att använda här hemma.Jag skulle tro att många här inne reser mycket mer än mig och tänkte därför fråga; har ni separata betalkort för resor utomlands?
Är Klarnakortet Visa eller Mastercard?Jag har klarnakortet, både fysiskt och digitalt. Det är gratis och har inga växlingspåslag. Haft i flera år och aldrig varit något problem i varken USA eller Europa. Använder det mycket sällan hemmavid då jag har tre andra kort att använda här hemma.
Har du kreditkort eller ett du sätter över pengar till?
Varför måste det vara Visa för att du ska till USA?Är Klarnakortet Visa eller Mastercard?
Jag letar nytt kort som måste vara Visa, inför USA-resa.
Visa, har som sagt använt det utan problem i USA på flera resor.Är Klarnakortet Visa eller Mastercard?
Jag letar nytt kort som måste vara Visa, inför USA-resa.
Jag vill ha två olika kort med. Mastercard har jag redan.Varför måste det vara Visa för att du ska till USA?
Mitt mastercard kreditkort har funkat utmärkt där.
Finns flera kort, utan växlingspåslag,Nej.
Jag öppnar våra vanliga kreditkort för landet jag åker till bara.
Har inte orkat bry mig om eventuellt påslag.
Kostar inte de tilltänkta korten något att ha också?
Då får man väga den kostnaden mot hur mycket man betalar med kort påmsina resor.
Jag betalar en del med kontanter när jag är utomlands. Gillar inte tanken på att vara "utan pengar" långt bort om båda korten skulle strula. Så jag växlar en del
Inte så stora odds för strul eftersom jag har från två olika banker, men ändå.