Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tar 5500 inkl moms då ingår inte kraftfoder och jag har sett många som tar 3000-3500 kr allt foder.
Vad kan man göra åt detta problem?
Problem eller problem? Frågan är ju att allt kostar "MASSOR" av pengar.
Kolla nu för tiden vad hovslagare, veterinärer,strö, vitt frovfoder och vita stall kostar per månad? Skatter och avgifter?
Tycker inte att bara folk med pengar ska kunna skaffa häst.
Alla som i allafall har råd med "bas" runt hästen ska kunna ha häst.
Svart eller vitt spelar ingen roll pga systemet vi har i Sverige.
Vad kan man göra åt detta problem?
Problem eller problem? Frågan är ju att allt kostar "MASSOR" av pengar.
Kolla nu för tiden vad hovslagare, veterinärer,strö, vitt frovfoder och vita stall kostar per månad? Skatter och avgifter?
Tycker inte att bara folk med pengar ska kunna skaffa häst.
Alla som i allafall har råd med "bas" runt hästen ska kunna ha häst.
Om stall hyra och foder ev hovslagare tar ut svarta pengar beror det på allt krångel som det är att öppna ett företag.
Men de som tar 3500 kr här har ingen verksamhet så de lägger inte på moms, sen finns de dom som tar 7500 inkl moms så priserna varierar.
Bara för att många har dålig ekonomi så ska man inte göra arbetet gratis, har de inte kunskap eller är viliga att ta risken som det faktisk är att rida in unghästar, ja då får de ju betala för dessa tjänster.
Självklart har jag kontaktat olika ensilageleverantörer men vill jag ha bra analyserat ensilage så ligger det runt 2 kr/kg.
Kl
Bedriver verksamhet själv, så är noga med kvitto på allt. Såväl ut som in.
MEN foderleverantören har problem med sina kunder. De utan verksamhet vill ej betala för momsen. Kunderna ber alltså om att få betala utan kvitto och moms.
Ex 1 styck höbal. 10 kr svart eller 12.50 vitt. Pengar är pengar, många bäckar små ger en flod.