BETALA hästen?

M

Missflingan85

hej hej! har länge letat efter medryttarhäst och foderhäst och idag såg jag en annons som bara stämde ihop så väl med det jag sökte. Fast hästen är till salu, ägaren vill inte låna ut den. Det som är bra är att om ja köper den får ja ha kvar den i stallet med samma pris, 1200/månad för ALLT utan mockning. KANONPRIS! nu till problemet. hur ska ja kunna få tag i 40.000 när ja inte e 20 och har fast jobb än- så ja kan ta lån? mina föräldrar inte vill ta lån? ägaren inte vill ta på avbetalning? *snyft*

Är det verkligen så klokt att köpa häst om du t o m har svårt att få ihop till köpesumman? Vad gör du om det händer något? Veterinärvård och rehabiliterinng är inga billiga grejer, trots försäkring. :smirk:

Grejen är den att jag såg annonsen idag och har tidigare inte sparat för egen häst. ja kanske får låna av morfar. men annars räknar ja med att få jobb nu snart med lön på typ 10.000/månad och där ingår månads kostnaderna..

Tänk om du inte får ekonomin att gå ihop så du tvingas sälja hästen igen..

är det inte smartare att vänta till ekonomin har stadgat sig lite och du verkligen har råd??

10000 kr i månaden är INTE mkt pengar om man ska ha en häst och samtidigt leva ett drägligt liv.

Det finns fler bra hästar som du kan låna eller vara medryttare på. Ha lite is i magen bara!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 542
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 482
Senast: Mabuse
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 405

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka