Betala full hyra hela uppsägningstiden

Status
Stängd för vidare inlägg.

unki

Trådstartare
Idag har jag sagt upp min stallplats, ska flytta pålle till stallet som jag bor granne med. Finns bättre ridvägar där också.

Det är 2 månaders uppsägningstid och jag frågade hur det blir om jag flyttar tidigare, om jag får betala någon slags "kallhyra" då (det ingår både hö, torv och tjänster i hyran). Men det gick inte, utan jag var tvungen att betala full hyra även om jag flyttar hästen. Lite fel tycker jag, men jag vill inte bråka. Är bara att hoppas att det kommer och tar över min plats istället.

Men brukar det vara så att man får betala full hyra fast man flyttar?

Sv: Betala full hyra hela uppsägningstiden

Finns ett otal trådar om ämnet så använd sökfunktionen så hittar du ditt svar eller ställ din fråga i befintlig tråd.

Mvh
moderator
mysko

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Kallhyra? Vad skulle ni anse vara en rimlig summa att betala för en boxplats i ett stall där du sköter allt själv i stort sett? Jag...
2
Svar
23
· Visningar
3 296
Senast: kattan1974
·
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
6 033
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 414
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 616

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka