D
duSci
Sv: Betala för ridning?
Och varför ska man som hästägare sponsra ditt hästintresse genom gratis ridning? :smirk:
Att ta betalt av medryttare tycker jag nästan är självklart, eftersom hästen kostar pengar varje dag även om man själv inte är där.
Det man brukar ta betalt av medryttare brukar också vara mycket mycket lägre än vad man får betala för att få rida på ridskola/turridning. (om inte ägaren kräver orimligt mycket pengar)
Jag tycker det är helt idiotiskt att ta betalt av någon som kommer och rider ens häst. Jag bodde 20 mil bort från min häst i nästan ett år (åkte hem på helgerna) men jag ville rida på veckorna också så jag tänkte att jag kunde bli medryttare hos någon. Hittade en annons som såg bra ut. Tills jag såg att hon ville ha betalt!
Varför ska JAG betala för att jag gör HENNE en tjänst? Urkorkat.
Håller med dig helt enkelt!
Hittade senare en annan häst som jag fick rida helt gratis.
Och varför ska man som hästägare sponsra ditt hästintresse genom gratis ridning? :smirk:
Att ta betalt av medryttare tycker jag nästan är självklart, eftersom hästen kostar pengar varje dag även om man själv inte är där.
Det man brukar ta betalt av medryttare brukar också vara mycket mycket lägre än vad man får betala för att få rida på ridskola/turridning. (om inte ägaren kräver orimligt mycket pengar)