Betäckningar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Moffsan Tack :) Helt klart Hasard igen. Jag vill ju ha mitt fuxsto med vita fötter och stor bläs :D

Hoppas verkligen det tar sig nu!! :up:
Mitt sto är på 90 dygn imorgon och ska kollas en gång till innan hösten för o va säker på att där e ett litet föl kvar! Valde dock levande föl-avgiften istället o man fick juh väldigt bra rabatt på den när man bokade honom tidigt! :)

@Moffsan Tack :) Då får vi hålla tummarna för varandra. Det är ju rätt nervöst just nu. Vi vet ju att hon blir dräktig, men denna gång hoppas jag att hon bara släpper ett ägg. Ja det var väldigt förmånligt, jag tog med lev föl :)

Kollade mitt andra sto i måndags, tom enligt veterinären. Tillbaka igår och skulle kolla om hon hade kommit igång så vi kunde seminera om henne. Jag var förberedd på att åka till Skåne och hämta en låda, men det behövdes inte för hon var dräktig :bump: var för tidigt att se något i måndags plus hon har antagligen inte blivit dräktig på det ägget som vi "såg" utan det har kommit ett till.

Så om allt går vägen blir det två föl hos mig nästa år, i mitten av maj (e Connor-For Pleasure-Jalisco B) och början av juni (e Coventry-Cortus-Ceylon). :banana:

Älskar att veterinären ringde och sa "din häst är dräktig MEN"
Tydligen har min märr inte fattat att hon är dräktig (corpus luteum krånglar) och om hon klarar de närmsta 5-6dygnen måste hon få progesteron per oralt tills dygn 120... Såklart att det ska vara så här, nog sista gången jag betäcker i alla fall!

Någon mer än jag som har en häst som kostar rejält med pengar utan resultat? :P

Älskar att veterinären ringde och sa "din häst är dräktig MEN"
Tydligen har min märr inte fattat att hon är dräktig (corpus luteum krånglar) och om hon klarar de närmsta 5-6dygnen måste hon få progesteron per oralt tills dygn 120... Såklart att det ska vara så här, nog sista gången jag betäcker i alla fall!

Någon mer än jag som har en häst som kostar rejält med pengar utan resultat? :P
Men prata svenska människa så vi dödliga förstår..nu var jag ju tvungen att googla;)..http://sv.wikipedia.org/wiki/Gulkropp. Men man lär ju sig hela tiden:)!
Hmm, jag tycker väl mitt betäckningsförsök också bara kostat massa pengar, tre gånger tom, hingstbyte nu och läskigt pirrig väntan men jag ställer in mig på samma igen.
Dessutom har skicken blivit dyra iom fredags sändningar. Vet inte om jag ska göra ett sista försök om det visar sig tomt den 6/8..

Har varit dyrt för mig iår också.. En gång tom, sprutad igång några gånger och nu hingstbyte. Haft henne på stationen ca 30 dagar vilket inte var planerat från början men i nuläget får det kosta vad det vill sålänge hon blir dräktig. Koll 1/8 :)

Yes !!
Jag är så glad jag kan gråta . På UL idag fanns ett befruktad ägg efter luxus cml . Jag trodde verkligen inte det då motiliteten var så dålig som 10 .

Men Anna hade rätt , luxus må ha dålig motilitet men de blir dräktiga ändå :):). Som jag längtar efter juni 2015 nu :)

Svenska vad är det?! Jag är urusel på vad allt heter på svenska, latin är väl vårat andraspråk :angel:

Alltså, jag körde iväg min näst på betäckning i början på maj, då det är långt att åka fick hon vara kvar tills dräktighet.... Tja, vi närmar ju oss augusti :up:

Speciell matte, speciell märr, dyr hingst, då är det självklart att allt annat ska skena iväg! Men som tur är gick min plånbok självmord för nån månad sedan - det är inte smärtsamt längre :cool: Just nu är jag glad om det öht bli ett föl, surt om jag verkligen givit allt och jag får luft tillbaka.

Märkligt nog är jag inte bitter, ger man sig in i leken får man leken tåla! Men det känns bra att kunna gnälla av sig lite till personer i samma sits, mina kollegor förstår mig inte alls :o

Jag har seminerat/betäckt fyra New Forestston i år:
- Dimmans Denitha (e.Dennie - Hepitho) med Dimmans Emir RNF 208
- Fredriksbergs Kamé (e.Smedhults Cavat - Leede's Boy) med Dimmans Emir RNF 208
- Lady Jane (e.Kantjes Ronaldo - Carlo) med Dimmans Eros RNF 182 och
- Dimmans Elmia (e.Silverlea Buckskin - Burma Wilton) med Dirco Hästak 1005 (SWB)
Alla är dräktiga och alla har tagit sig på första brunsten. De två som har seminerats har bara behövt "en dos" :D
Jag har verkligen haft flyt i år - nu återstår bara att hoppas på att de behåller sina dräktigheter och att det föds fyra friska fina föl nästa år. :love:

Apropå betäckningar - jag har budat på en auktion på Ride for Cancer och vunnit en språngavgift på en av hingstarna som ska stå på Blädde nästa år (eller iår, men jag har ju redan bestämt för detta året) - känner mig jäkligt nöjd med att ligga i framkant :) Jag vet ju inte vilka hingstar de kommer att ha på stationen då mer än deras egen och han är definitivt en het kandidat.

Min ska kollas i morgon så jag håller tummarna. Dock vet jag inte alls hur jag ska göra om det finns abortvirus i grannstallet hemma. Det har varit en del beteshästar därifrån hos oss och då vågar jag ju inte plocka hem tanthästen. I värsta fall är det bara att låta henne vara kvar på seminstationen till 45 dygnskollen och börja leta ny stallplats :crazy:

Då står man med ett brunstigt sto. Skulle kollas på onsdag men får nog åka redan imorgon. Nu blir det hingstbyte. Last Liberty är reservhingsten

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag är inte ute efter att smutskasta någon med denna tråd, och kommer därför inte att nämna några namn på varken hingst eller ägare. Det...
2
Svar
32
· Visningar
4 925
Senast: JSH
·
D
Avel Åhh, vilken oturs säsong det varit nu... Valde för en gångs skull en väldigt dyr utlandshingst (hopphingst, som får vara anonym i...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 747
Senast: Cornelia
·
W
Avel Så här kan det ju också se ut hos oss uppfödare. Beställde sperma till ett av våra ston, detta var sperma från en utländsk hingst med...
Svar
10
· Visningar
1 542
Senast: Winter
·
Avel Jag har haft mitt sto på naturlig betäckning för första gången. Har tidigare betäckt henne per semin och då var ALLA kostnader specade...
Svar
5
· Visningar
1 655
Senast: CK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka