Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag håller med Miaa, diskutera bakterieprov med veterinären så fort det inte tar sig vid 1:a brunsten eller om brunsten verkar oregelbunden. Det är jättedyrt och jättetråkigt att seminera flera brunster utan resultat.
Det är vanligt med bakterier, flera av mina ston har fått en kur hippotrim i samband med seminering och brunst (efter att bakprov tagits).
Nu betäcker jag inte i år, utan ville bara säg att ibland måste man vara lite "krävande" som stoägare.
Nej seminstationerna kan inte resistentbestämma bakterierna det skickas till labb. Om nu inte stationen är fullskiten av pengar och köpt ett eget labb ...
det är inte hästen som är resistent mot antibiotikan, utan bakterierna!Resistensbestämmer inte seminstationerna också? Vårt ena sto har i stort sett alltid bakterier men hon är resistent mot både Hippotrim och ethacillin (tror jag ) så vår seminstation väljer att resistensbestämma oxå så att medicinen verkligen "biter" på bakterierna.