Betäckning 2008

Sv: Betäckning 2008

Ett sto i stallet är hos Reynir frá Hólshúsum och tre andra ska åka till Axel frá Lindarbae! Blir många sötnosar nästa år förhoppningsvis =)

Det blev Thattur fra Arnarholi till ett av våra ston. Så nu får vi snart se om det ligger en liten töltare på tillväxt i tants mage.

Efter många om och men blev det 2 ston till hingst för min del.

Vala och Náttrún åkte båda till Hrímfaxi Frá Hvanneyri

Båda 2 blev dräktiga på sin första brunst och är nu hemma igen.

Kan inte förstå att Náttrún tog sig det var en total chansning efter förra årets turer med henne till kliniken.
Hon var också väldigt trång och jag fick rekommenderat semin fast kände att jag vill testa en gång till.
Tur var väl detta. :D

Har mitt tredje sto hos Flåsi från Rooslunda just nu....

Nästa vecka ska Dád ultraljudas hoppas där finns en liten bebis efter Garri frá Reykjavik.
Aradis är redan dräktig med Atgeir frá Vatnsleysu:).

*kl*

Grattis till alla dräktiga ston, hoppas att ni får fina och välskapta för nästa år!!

Vi har använt världens finaste och flottaste Hraunar frá Efri-Raudaleak till tre ston i år. Känns bara så kul och spännande inför nästa år.

Nu är Dád kollat och hon är dräktig:bump::banana:.
Så nu hoppas vi på en frisk föl efter Garri frá Reykjavik.

För oss blir det två föl nästa år en efter Atgeir och en efter Garri.

Sen är planerna redan i fullgång inför nästa år.:D

Åh vad spännande med en Garri-avkomma!

Tindra är konstaterad dräktig i måndags! :bump:

/Malin

Det blev Kongur. Inte alls planerat... hade mitt sto på sommarbete där han var på station i försomras och de gjorde såklart reklam för Kongur eftersom han precis hade fått en så fin bedömning. Mitt sto är inte bedömd men jag hade tänkt att hon ska få ett föl till innan hon blir för gammal för det, men kanske vänta några år till. Men vi kunde inte motstå frestelsen, och inte hon heller, såklart! Så fort hon fick se Kongur så gick hon i brunst och sedan var det pang på rödbetan, det snabbaste de sett, han hann inte ens hoppa upp på rätt ställe utan hoppade upp på sidan först innan han hamnade rätt. När han väl hängde på henne kom de på idén att hälsa på varandra och sedan blev de störtkära! :p Det absolut sötaste jag sett!!!

På 21-dagarskontrollen hade det tagit sej, så nu håller vi tummarna... extra kul med en såpass ung och oprövad hingst, som är såpass lovande! Han är verkligen totalt felfri och har rätt namn. Vi har redan tre unghästar just nu, så det är väl lika bra att hon får sitt föl nu medan de andra är unga...:p Blir ju jättespännande!

*KL*

Min madame är denna sommar utlånad för betäckning, såvitt jag vet ska hon vara hos Gladur från Stallgården. Och såvitt jag har förstått är det snart dags för UL.

Oooh! Vad heter dina ston? Jag kanske har träffat dem :)

Sorry för TK men kollade dina bilder nu och såg två som jag kände igen. Det var jag som hjälpte er lasta Ófeig när hon skulle hem från Brösarpsgården :angel:

Mitt sto är betäckt med prins fra sydra-skördugili:) Nästa år blir det ingen betäckning men 2010 blir det nog bedömning sen föl igen:) Ska verkligen bli spännande att se vad som komma skall

Jo Kengála är hos ómi tillsammans med Tindra, men märrj*keln har tydligen bara nöjespippat för hon var inte dräktig..
Har gått in i ny brunst nu så håller tummarna att hon tar sig!:bump:

Liknande trådar

S
Islandshäst Allt fler blir irriterade på de otroliga registreringkostnader (8750 kr!!!) :confused: som SIF lägger på att regga en islandshäst efter...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
29 677
Senast: Blossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka