Betäckning 2008

Sv: Betäckning 2008

KL

Nu är det ju betäckningstider så jag puttar upp den här tråden lite.
Hur går det? Är era ston hos sina hingstar eller på väg?

Mina töser är har fölat bägge två och ska till sina hingstar snart. Kolfreyja ska åka i morgon (helst) eftersom Þristur frá Feti släpps i flocken på Söndag och Elding ska träffa sin kavaljer i nästa vecka, en unghingst e. Þoroddur frá Þoroddstöðum och Samba frá Miðsitju. (Båda befinner sig på Island)

Någon som sett Dropi från solbacken? Vad tyckte ni om honom?

Såg honom när han tävlades på Runsten i april.
Hann tyvärr inte se så jättemkt då jag red samtidigt men det jag såg tyckte jag om. Han va flott men jag har iofs inget att säga om hans psyke/temperament.

*KL*

Stoet jag köpt på Island går nu tillsammans med denna hingsten
Glitri
Glitri1.jpg

Så nu är det bara att vänta till att först Vaka kommer hem från Island och sedan vad det blir för något litet som kommer nästa år :laugh:

KL

Nu har jag fått meddelande om att Kolfreyja är hos Thristur. Det blev lite stressigt eftersom hon fölade i förra veckan och skulle vara hos hingsten senast i Lördags och hon kan vara svårfångad och går på stooooora marker och hon är på Island och vi är i Sverige....Med hjälp av vår helt underbara fd granne och "hästpassare" löste det sig i alla fall.
Nu vill jag att det kommer ut en svartskäck sto om 11 månader:D.
Helsyster till den här

2008-04-3013_41_00013.jpg

Senast ändrad:

Skulle inte vara helt fel :D fölisar med färg är alltid roligt även om man blir glad oavsett. Däremot är jag tvärtemot alla andra och hoppas på ett hingstföl :d

Mina ston får hålla sig hemma hos Hýreygur och Vikingur i år. Undantaget är Arta som får åka till sin favoritkille, Erró.

Avis vill oxå ha sto på Island. Såg þristur när vi var på Island i April. :love: Har nog någon huvudbild på snyggingen från boxen han stod i. :)

Nu har jag betäckt min Ronja (www.nattgard.com) med Thor från Kalvsvik. Det fick bli handbetäckning i år, hade tänkt semin men i och med det inte fanns så stort intresse ännu att använda Thor på fryst så blev handbetäckning istället.

Körde upp mitt sto när jag hade kollat henne den 1.a brunsten och väntade till nästa och betäckningarna gick jätte bra - bägge var snälla mot varandra!

Så nu är Ronja dräktig i 28 dagar och ska kollas på måndag igen på 30 dagars dygnet för att se om fostret ligger kvar. Hoppas det! Just nu går hon på bete och stortrivs. Min lilla svarta ängel! :cool:

Glömde att skriva att Thors sperma ligger på topp och har god fertilitet... (hur det nu stavas)

Senast ändrad av en moderator:

Mitt sto (e. Dagur f. Kjarnholtum l) åkte till Omi f. Stav och är redan hemma, dräktig! :laugh::bow:
Så nu ska jag bara pyssla om henne hela sommaren och sen får hon åka på mammaledighet på något skönt ställe med stooora hagar och blivande andra mammor.

Min häst är på betäckning hos Dugur frá Minni-Borg :)
Någon mer som ska betäcka med honom?

Mitt sto (e. Dagur f. Kjarnholtum l) åkte till Omi f. Stav och är redan hemma, dräktig! :laugh::bow:
Så nu ska jag bara pyssla om henne hela sommaren och sen får hon åka på mammaledighet på något skönt ställe med stooora hagar och blivande andra mammor.

Åh, har du nån bild på henne?
(Dagur-galen ;) haha)

Liknande trådar

S
Islandshäst Allt fler blir irriterade på de otroliga registreringkostnader (8750 kr!!!) :confused: som SIF lägger på att regga en islandshäst efter...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
29 677
Senast: Blossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka