Betäckande Unghingstar!

Gullan86

Trådstartare
Ja vad tycker ni om unghingstar som "övar" i hagen och betäcker sina hagkompisar(hingstar).
Om ni hade barn som såg detta hur hade ni reagerat?
Vad eller vart rättare sagt skall man göra av hästarna om det finns barn i närheten har man skydlighet att hålla dem från barnens blickar?
Är det något hemskt att barnen ser detta?
Är man skyldig att kastera hingstarna enbart pga detta?

ni som har betäckande hingstar, vuxna godkända som betäcker ston, har kanske varit med om detta med? ni har kanske egna barn med? hur resonerar ni?

Någon som hamnat i en sådan här situation där tex grannar klagat?

tack på förhand.

Sv: Betäckande Unghingstar!

Jag förstår inte riktigt ditt resonemang. Varför tycker du att det skulle vara farligt för barn att se detta?
Hur gamla barn gäller det?
Jag föder upp hundar och har så gjort under 15 år. Mina barn, i dag 11 och 17 år, har alltid fått vara med vid parning, födslar och vid död. Det är ett naturligt sätt att lära sig om blommor och bin, om livet och döden.
Förklara för barnen varför unghingstarna gör som de gör. Barn förstår mer än man tror.

Senast ändrad av en moderator:

Om det är grannens barn som "tar skada" av att se detta så skulle jag upplysa grannen och barnen om att djur är djur och de har precis som vi naturliga beteenden.... Sen skulle jag inte bry mig om grannen fortsättningsvis...

Är det dina egna barn det är frågan om så gäller första stycket även där...

För det första så tror jag inte att hingstarna övar på att betäcka. Det här handlar om rang och makt.

Varför är det farligt för barn att se detta? Jag tror att det är nyttigt att se även sådant, att få det förklarat också. Barnt tycker saker är intrssant, varför hålla dom borta från det?

Naturen har sin gång. Hästar betäcker och vi har sex. Inget konstigt med det, eller?

hej jag håller fullständigt med er, det är grannens barn + kompisar det handlar om har inge egna och när jag får kommer jag inte "hyssa" om detta. Man kan väl inte gå och kastera dem bara för den orsaken?
Grannen menar att det ej är bra för barnen att se detta då det är två hingstar = ej naturligt enligt honom, det ska vara 1 st och 1 hingst:crazy:

Grannen menar att det ej är bra för barnen att se detta då det är två hingstar = ej naturligt enligt honom, det ska vara 1 st och 1 hingst:crazy:

:rofl:

Allvarligt, hur kan man bara tycka så... Och hur kan ha tycka att det är onaturligt när djuren uppenbarligen ägnar sig åt det. Han måste vara rädd att barnen verkligen ska få veta hur det ligger till, och inte vad som står i Bibeln.:D Reality sucks för vissa!

Strunta bara i vad grannen tycker. Han får väl flytta in till staden om han störs så av naturens gång.

Att unghingstar klättrar på varandra är väl en dominanshandling och inget sexuellt beteende?

haha men gud... ungarna ser väl inte ens skillnad på ett sto och en hingst.

sen är det som immer säger mest en dominanshandling jmf med hundar som rider på varandra eller människors ben.

Undra va han skulle säga om hingstföl som klättrar på mamman :angel:

Skit i grannen han kan ju knappast vara anledning nog för att kastrera.

För det första så tror jag inte att hingstarna övar på att betäcka. Det här handlar om rang och makt.

exakt. det är ett dominans beteende, och alla som är lite insatta i häst lära och även andra djur, vet detta.

i övrigt vill jag inte ens kommentera ang. att barn ska se detta och att det skulle vara opassande.

flytta till stan säger jag bara. tragisk lösning, jag vet.

Det vore alltså okej om det vore ett sto och en hingst??
Tja, då hade jag nog målat prickar på den ena och glatt sagt att nu har jag köpt mig ett sto så att ni slipper klaga (och inte låtit dem komma nära nog för att se att det faktiskt vara en hingst) ;)

Nej men allvarligt, om det nu är så anstötligt kan de väl bara säga att hästarna leker med varann?
Jag vet inte, jag bor i stan och har hästarna på landet och när vi stod där det fanns hingst så skulle jag nog hållt min dotter hemma om jag visste att det skulle betäckas så jag är nog lite åt det 'fjantiga' hållet jag med. :o I alla fall när hon var yngre, men som sagt- jag är en extremt beskyddande mamma och fjantig på mitt vis

Undra va han skulle säga om hingstföl som klättrar på mamman :angel:

Skit i grannen han kan ju knappast vara anledning nog för att kastrera.

Nej FYYYYYY!!:eek: Incest hästar:eek::rofl::
Jag dör av skratt:D

Be grannen fara och flyga,berätta för barnen vad hästarna gör och ta hem ett bögpar som sitter och hånglar i trädgården hela dagen:idea:;)

Det vore alltså okej om det vore ett sto och en hingst??
Tja, då hade jag nog målat prickar på den ena och glatt sagt att nu har jag köpt mig ett sto så att ni slipper klaga (och inte låtit dem komma nära nog för att se att det faktiskt vara en hingst) ;)

Nej men allvarligt, om det nu är så anstötligt kan de väl bara säga att hästarna leker med varann?
Jag vet inte, jag bor i stan och har hästarna på landet och när vi stod där det fanns hingst så skulle jag nog hållt min dotter hemma om jag visste att det skulle betäckas så jag är nog lite åt det 'fjantiga' hållet jag med. :o I alla fall när hon var yngre, men som sagt- jag är en extremt beskyddande mamma och fjantig på mitt vis

Ja det tycker jag var lite fjantigt faktiskt..Det är väl ett utmärkt sätt att lära dom hur livet blir till och hur det fungerar.När ska dom få lära sig om blommor och bin? när dom är 18?;)

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 694
Avel Mitt nyligen inköpta Gotlandsrussto har ett helt fantastiskt psyke och är en perfekt liten kör -och barnponny. Supertrygg, lugn och...
2
Svar
25
· Visningar
3 542
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det sägs att man blir som sina föräldrar när man blir äldre. Jag har alltid fått höra att som kvinna så kommer jag att bli som min mamma...
Svar
0
· Visningar
584
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag genomgick en skilsmässa för drygt 1 år sen som föregicks av lång tids ångest & misär. På slutet var jag otrogen två gånger vilket...
2
Svar
22
· Visningar
4 061
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar