Vantrivsel "hemma" var flyr man då?

Du är gravid, kan det vara så att dina hormoner spelar in också?

Nu vet jag att supermånga människor tycker att graviditet och bäbistid är det bästa de varit med om men själv mådde jag sämre än sämst under graviditet och tyvärr första året också. I efterhand önskar jag att jag sökt hjälp för även om min sits var långt ifrån optimal så hade jag inte skäl att faktiskt må så dåligt som jag mådde då. Jag önskar min omgivning reagerat också och fattat att jag var i förlossningsdepression deluxe (inte ens i svartaste åren i tonåren har jag varit så nere).

Herregud otrohet är verkligen inte det värsta man kan göra mot en annan människa. Särskilt när den människan inte ens vet om det! Kom över det, du har liksom inte misshandlat ditt ex...

Kan det vara så att skammen öveer otroheten är en projektion? Att et behövs någonstans att lägga alla känslor i det hormono ch känslokaos som är?

Hade du inte haft otroheten hade du kncentrerat dig på något annat?

Som flera skrivit så är vi bara människor. Otroheten kanske var exakt vad du behövde i den situation du var i. Vi människor gör det bästa vi kan i varje given situation. Du tog dig ur ditt förra förhållande och gjorde det på det sätt du kunde.

Var lite snällare mot dig själv och försök istället att hitta sätt att fungera i den situation du är i nu. Du är bra som du är.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka