betäcka på fölbrunsten?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare hotrodder
  • Startdatum Startdatum
H

hotrodder

Är det sämre chans till att få stoet dräktig då?

Stoet i fråga är beräknad att föla mitten juni och att vänta till 30-dgr känns inte 100 bra eftersom det blir så sent.

Hur gör ni?

Malin

Sv: betäcka på fölbrunsten?

Jag har ett sto som fölade 29 maj som betäcks på fölbrunsten, dvs ungefär nu. Hon är småbrunstig nu men hingsten är inte speciellt intresserad av henne än (fribetäckning).

Det sägs att det är lättare att få dem dräktiga på fölbrunsten. Se till att hon hunnit rena sig ordentligt bara och rådgör gärna med din veterinär.

Jag körde upp mitt ena sto och kollade läget på fölbrunsten, men vi bestämde att avakta till 30-dagars, så kör upp och kolla henne och samråd med vet om hur hon ser ut:)

Ser de bra ut i livmodern på ultraljud seminerar vi så gott som alltid på fölbrunst.
I går hade vi ett sto här som dock hade vätska kvar. Hon får gå över fölbru´nsten, och sen sprutar vi igång henne. Då tjänar man i allafall lite tid.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 626
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 784
Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 683
Senast: manda
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 946

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Specialsök (Röd kong)

Hästrelaterat