Betäcka med Ronaldinho H?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare elof01
  • Startdatum Startdatum
E

elof01

Jag har inte ens ett sto än, men går i seriösa tankar på att skaffa ett ganska snart och betäcka till sommaren.

Och i hingstväg har jag funderat på Ronaldinho H. Stammen talar ju för sig själv, och jag tycker att han är skitsnygg. Men han är ju rätt ung och det finns ju inte jättemånga generationer att titta på.

Så jag undrar: Har någon av er en Ronaldinho H-avkomma, eller känner någon som har? Hur blev de i storlek och psyke?

Väldigt, väldigt tacksam för svar :)

Sv: Betäcka med Ronaldinho H?

Gå in och kolla på www.torpet.com under Apollo.
Han är efter Ronaldinho H. En riktig snygging! :love:
Vet dock inte så mkt mer om honom.

Hej,
Jag har ett sto som är efter Ronhaldinjo H,
hon är född -06. Hon är en underbar individ, nyfiken, lugn
och väldigt lättlärd =)
Hennes mor Brunette är 1,60cm och lilla Caramelle är nu ca 1,40cm
(fyller 1år i maj)

Undrar du något mer så hör gärna av dig =)

Mvh Veronica & Caramelle

Hur kan hon vara född 06 och bli ett år i maj?

Är hon född 2007?

Hej,
Jag har ett sto som är efter Ronhaldinjo H,
hon är född -06. Hon är en underbar individ, nyfiken, lugn
och väldigt lättlärd =)
Hennes mor Brunette är 1,60cm och lilla Caramelle är nu ca 1,40cm
(fyller 1år i maj)

Undrar du något mer så hör gärna av dig =)

Mvh Veronica & Caramelle

Hur hög beräknar ni att avkomman blir? Nu är ju ditt sto ganska litet men Ronaldinho är väl rätt hög om jag inte minns fel, typ 172?

Hej,

:angel: jo hon e en -07.

Detta är "mitt" första föl, hade svårt att bestämma mig,
ville ha en avkomma som skulle bli ca 1,65 men sånt vet man aldrig väl vad det exakt blir. Brunette är 1.60 och Ronaldhino H 1,72.

Någon som vet hur man räknar ut eller om man kan räkna ut får gärna
maila mig =):bump:

Jag var först inne på Akribori men ändrade mig sen när jag
var nere på flyinge, tyckte det var lite kul med ett föl från första kullen från han. Ska jag ta ett föl till så blir det nog en till efter han.:love:

Jag har fött upp en Ronaldinho-avkomma.
föddes maj-07.
En otroligt cool och klok hingstunge!!
Vet inte hur hög han är nu, men kan ta reda på det av nya ägaren.
Mamman som var arab, var bara 150 cm hög och avkomman lär bli bra mycket större än så! :)

Sålde honom till en hoppryttare, som bara har gott att säga om honom än så länge. :)

Kan inte svara på din fråga ännu, men till midsommar så kommer det förhoppningsvis en bebis efter honom här. Stoet tillhör den gamla, svenska stammen. Stofamilj 13 och e. Ganesco-Torboldt. Hon är liten och ganska "knubbig" men en :devil: på att hoppa.
Ska bli kul att se vad det blir.
Fick avelsråd inför semineringen, blev rekommenderad honom.

Jag tycker det är en jättefin hingst med det mesta man kan önska sig. Dock något valpig men han växer väl i sig och han utvecklas ju positivt hela tiden. Bland de snyggaste Robin hästarna jag sett ( inte för att det är så svårt att bli det) och väldigt trevlig teknik samt temperament. Jag anser att det är synd att han inte används speciellt mycket.. Hoppas att du väljer honom och att avkomman blir fin. Lycka till!

På torpet.com finns även Ronaldinho Hs mor att beskåda. En verkligen jätte go dam att ha att göra med. Dessutom har hon nu en till godkänd son i Optic VT.

Kan inte svara på din fråga ännu, men till midsommar så kommer det förhoppningsvis en bebis efter honom här. Stoet tillhör den gamla, svenska stammen. Stofamilj 13 och e. Ganesco-Torboldt. Hon är liten och ganska "knubbig" men en :devil: på att hoppa.
Ska bli kul att se vad det blir.
Fick avelsråd inför semineringen, blev rekommenderad honom.

Åååh uppdatera mig så fort fölisen kommit :) :) :)

Funderar på Optic VT i år faktiskt. Då blir fölisarna kusiner...eller tänker jag fel nu? :confused:
Ska titta på honom på Hingstvisningen. Det är ju väldigt förmånlig om man betäckt m Flyingehingst förra året, för man får rabatt + att man får ännu mer rabatt om man bokar på Hingstvisningen. Eller så blir det Ronaldinho H igen.

Jag fick den 13 maj ett sto föl som är efter honom. Det är den socialaste fölunge man kan tänka sig. Inget problem att undersöka henne i hagen då hon hade navelbråk. Hon kommer när man ropar. Och jag funderar på att göra om kombinationen. Stoet är efter Bartock-Egerländer

Jag fick den 13 maj ett sto föl som är efter honom. Det är den socialaste fölunge man kan tänka sig. Inget problem att undersöka henne i hagen då hon hade navelbråk. Hon kommer när man ropar. Och jag funderar på att göra om kombinationen. Stoet är efter Bartock-Egerländer

Åh vad underbart med ett så mysigt litet föl. Grattis! :D

Liknande trådar

• Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 677
Senast: Gunnar
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 718
Senast: LovingLife
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 297
Senast: LaMagia
·
Avel Jag har ett litet welshsto( 122cm, 5år, kat b, isabell) som vi funderar på att betäcka redan i år( vi har bara ägt henne några dagar)...
Svar
13
· Visningar
2 085
Senast: Heloise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka