Best In Show väska/påse..

igbest

Trådstartare
Jag ska sponsra min hemmaklubb med BIS-väskor/tygpåsar till finalerna på en inoffutställning. Jag ska trycka dom själv och funderar på hur det ska stå på tygväskorna/påsarna.

Sen funderar jag på om loggan ska va på framsidan eller baksidan av påsen? Borde jag ha något mer hundrelaterat på dom också?

Ska det bara stå valp på valppåsarna eller vilken ålderskategori (det är två valpklasser) och på vuxna BIS:et ska det då bara stå BIS-1 osv...

Jag är inte klar på vilket typsnitt jag ska använda än heller men det kommer nog.

Här är det jag har jobbat med hittills.
Och ja alla väskorna är typ den här blåfärgen.
Någon som har några idéer :D
Namnlös.webp

Vet inget om hundutställningar, men finns det minsta risk/chans att två blir likaplacerade så skulle jag göra dem så neutrala som möjligt och tillverka några extra. Då kan de även ges bort till funktionärer eller likn om någon blir över

Jag tycker du ska skriva ut att det är för valp och även åldersklasserna. Till de vuxna skriver du endast BIS-1 osv :) Jag tycker nog att loggan ska tryckas under texten. Något annat behöves inte.

@mamman på hundutställning kan inte två placeras på samma plats.

@igbest
Jättebra idé!
Jag tycker det ska stå vilken klass man blivit placerad i, dvs BIS, BIS valp 4-6mån och BIS 6-9mån. Inga datum. Logga på framsidan om det funkar layoutmässigt med texten, annars klubbens namn i textform längst ner på framsidan och loggan stort på baksidan.

Håller med ovan, som pristagare hade jag uppskattat en påse med sjysst bild/logga (med hundtema) som man kan använda senare än en med text med placering. För enkelhetens skull så är det ju också smidigare att trycka upp likadana tryck.

Tycker absolut man kan skriva ut tävling och ev årtal men mer text behövs inte. Har ganska många tävlings (annan sport) t-shirt s som jag tränar i då står bara vilken tävling, år och sjysst logga +lite sponsortryck på ryggen. Hade det varit placering på så hade de antagligen hamnat på tippen istället, känns inte som nåt man vill gå runt o skylta med. Man har ju ( pokal, medalj eller) rosett för placeringen tänker jag.

Liknande trådar

Tjatter Best in show Det är dagen då årets sista hundutställning ska avgöras. Den som vinner BIS får den åtråvärda titeln ”Årets hund”, något...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
30 027
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?