Besiktning + hästpass

maiagull

Trådstartare
Kan man besikta hästen för försäkringen och göra kontrollen för hästpass samtidigt, eller ska man ta en enkom "hästpasskontrollant"? Och vad kostar besiktningen för A1 försäkringen och är det värt det? Jag har en A2:a nu.
Massor med frågor har jag, men har någon nåt svar? :bow:

/ :confused:

Jag har precis varit hos veterinären och besiktat då jag ändrade från travhästförsäkring till A1 och då fyllde han i min ansökan om hästpasset också så det var inga problem, men jag vet tyvärr inte vad det kostar eftersom jag får det på faktura från ATG-kliniken.

När jag gjorde hästpass mm så var det på mitt föl.
En speciell kontrolant gjorde en besiktning för passet.
Första försäkringen gjrde försäkrings bolaget en besiktning.
Skulle höja beloppet på försäkringen. Då gjorde veterinären den besiktningen. Det var om man skulle ha den högre.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 265
Senast: lizzie
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 984
Senast: QueenLilith
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 203

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka