Beridare som kommer till stallet.

FadeAway

Trådstartare
Är det en möjlighet? Jag har min häst på helinackordering och funderar om man kunde lösa det på något sådant sätt. Stallet har inga möjligheter att ordna beridare själva och jag är otroligt nöjd med min stallplats att jag inte vill flytta. Funderar på vad det kan kosta att få dit en beridare som kan rida till min fyraåring kanske två gånger i veckan? Vad är rimligt att det skulle kosta + bilkostnad då?
Jag är gravid och rider därav inte i dagsläget men skulle vilja visa på kvalitetstävlan i slutet av augusti. Hästen är riden i skritt och trav men galoppskänkel sitter inte i dagsläget.

Givetvis får jag kolla upp med beridare/unghästutbildare som finns i närheten men finns det någon som har använt sig av sådant upplägg.

Sv: Beridare som kommer till stallet.

I stallet jag stod tidigare så var det inte alls nån ovanlig företeelse.

Det var flera stycket som hade sina favoritryttare som kom och red våra hästar. Kostnaden kan nog variera hur mycket som helst. Kan kanske jämföra med vad en dressyrträning skulle kosta.

Vilken prisklass rör det sig om? Jag har hästen helinackorderad för under 2000:-(vitt). Så att lämna i väg henne på heltid med mindre utevistelse och större risk för skador alt tråkigare hagar känns lite kluvet.
Möjligtvis skulle jag kunna köra henne till lämplig beridare de dagar som hon ska ridas.
Är det i prisspannet runt 500:-/gång så blir det liknande att lämna i väg henne på heltid och det känns helt okej för min del.

Det låter som en helt okej summa. Ska höra med de som finns i min närhet om de skulle vara intresserade :laugh:

Tjejen jag anlitade tog 350:-/gång + 40:-/mil. Hon kom ut och hjälpte mig för att befästa grunderna på min unghäst. Jag var med varje gång, och vi lade gemensamt upp en plan utifrån min hästs förutsättningar. Väl investerade pengar, då inridningen tog aaaalldeles för lång tid i mitt tempo:o:D. Mycket trevlig ridning och hon var väldigt mån om att min grabb skulle hänga med psykiskt och tycka att det var KUL (en förutsättning iofs tycker jag):)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 893
Senast: Habina
·
L
Hästmänniskan Om mitt utgångsläge: Jag tror att det finns en magisk gräns nånstans, och att när man har gått över den gränsen så kommer ni "annat...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
11 522
Senast: MiaS
·
Ekonomi & Juridik För att dra en lång historia lite kort, så har jag en häst på foder som det inte funkar med. Någon kanske minns min andra tråd för ett...
Svar
6
· Visningar
1 572
Senast: Betsy
·
Hästmänniskan Jag står i ett stall där fodringar under vardagar (3 ggr om dagen) samt utsläpp tidigare har ingått i hyran men nu pga. ändrade...
Svar
9
· Visningar
1 360
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama