Berätta om era katter och lägg in bilder:)

Sv: Berätta om era katter och lägg in bilder:)

Det här är mina katter.
Norris
6 månader
Huskatt/skogsis
Rödtabby
Bror till Solis.
Kellisen nr 1.
Älskar att plaska och bada i vattenskålen.
Följde med på köpet när vi hämtade Solis.
var bara Norris kvar sen och han skulle tas bort om vi inte tog med honom. :(

25716503.jpg

Gud sååå söööt:love::love::love:
Hur kan man villa ta bort en sådan gullegris? Förstår att ni tog honom.

Jag vet inte jag heller varför dom skulle ta bort honom om han vart kvar. dom hade kattungar kvar sen kullen innan och dom hade många katter till så sällskap hade han haft iallfall. men dom gick inte att skilja på heller, dom bara skrek om dom tappade bort varandra.

Så när vi hörde det och skulle hämta hans bror så åkte han också med hem.
Sambon var väl inte så glad över att vi skulle ha 4 katter, men han är förälskad i dom nu. Och jag med... :love:

Och dom går inte att dela på nu heller.:laugh:

Vad härliga katter ni verkar ha :D

Min katt är en liten hittekatt vid namn Simba. Jag gav honom det namnet eftersom Simba betyder lejon på swahili och han är precis som ett litet lejon! ^^
Han var otroligt sällskapssjuk när han kom till oss (och det är han fortfarande). Ville alltid vara med och blev orolig om man gick ifrån honom, dock är han inte alls så nu längre. Han var även jätterädd för höga ljud men nu längre bryr han sig inte så mkt :) Jag vet inte vad han har varit med om innan han kom till oss. Men han är världens goaste kisse. Otroligt kelig och otroligt busig ;) Dessutom väldigt rolig, den katten har humor vill jag lova, haha! :D Han betyder så himla mkt för mig, min bästa vän. Pussgurkisen :love:

89845_1230725304.jpg

31770_1230571498.jpg

73384_1187883898.jpg

Musse
18865297.jpg

kastrerad hankatt som Fyller 10år den 24 maj.
en kattunge från en honkatt som jag ägde då jag var mindre, tyvärr blev hon överkörd tidigt och då behöll jag Musse ifrån hennes kull.
världens härligaste katt! alla gillar min lilla musse. han försvann i somras och då fick hela byn reda på det och alla höll verkligen koll efter musse och letade överallt.
så när han väl kom hem igen blev alla glada, speciellt grannarna :D
när folk kommer hem till oss så hälsar dom flesta på musse direkt. för han kommer oftast fram och ska hälsa han med.
kommer när man ropar och han accepterar verkligen allt (förutom dammsugaren :p)
till och med när småbarn lägger sig på han för att "krama"
drabbats av vingelsjukan för något år sedan men är bra nu.
och en sak till! gillar att sitta i lådor, kartonger av alla dess slag ^^

Mira
23456528.jpg

Också min katt.
kastrerad honkatt som fyller 4år i vår.
Ska man beskriva henne kort så: en kattunge i en vuxen kattkropp ;)
gillar konstiga liggställningar (som man ser på bilden)
Mobbar sambons honkatt Rita
älskar laserpekaren
och pratar mycket. när hon är hungrig visar hon det tydligt genom att bli överkelig ^^
Mamma till Dittan och Dutten (kallade vi kattungarna innan dom såldes)

Rita
19249392.jpg

Sambons katt
Okastrerad honkatt som fyller 5år i höst
vi räddade henne ifrån en kattsamlare.
väldigt liten katt. lika liten som våran kattunge på ca 8-9mån.
är lite udda. skygg, dregglar då man kelar med henne men när hon vill kela, då kan det bli för mycket. och fäller päls samtidigt ^^
mamma till Lillen och Lillan

Pidoo
25764858.jpg

Sambons katt
Okastrerad hankatt ca 8-9mån
Hittades som kattunge uppe på en vind till ett litet hus. mamman hälften vildkatt.
Liten knubbis som inte kan spinna riktigt, utan han piper istället och snarkar då han sover.
Bästa vän med Mira och har Musse som sin bästa "bråkar vän" ;)
har lärt sig att mobba Rita tack vare Mira
Piper då han är hungrig, kelig och bara för att säga att "nu är jag påväg in till er här i rummet" Hemsk andedräck, beror nog på att han tappar tänder.
tuggar ej maten utan bara sväljer (pga tänderna)
sammanfattning: knäkatt!

Senast ändrad:

4000771.jpg

IDA (S*Skäves Zantizzima)
Svartsköldpadd-vit
Norsk skogkatt
920224
S*Glitterfjordens Mithras - S*Skäves Pimpinella

Bestämd rejäl dam som vill göra allt på sina villkor. Feg när hon träffar okända människor. Älskar värme och sover gärna under täcket i sängen. Har en enda leksak som duger en blå tygråtta med namnet Rådis som man varje kväll måste gömma, annars går hon runt med den i munnen på natten och pratar och ska visa sin "fångst". De gula plastsakerna som finns inne i Kinderägg duger också, de kan man bra spela fotboll med och även de bära runt i munnen.

4490744.jpg

JULIA
Röd-vit
Huskatt
900914
Okänd - Pella

Pratglad knäkatt. Lider av FORF och har bara 2 tänder kvar, samt precis också fått diagnosen struma (men får medicin och mår bra). Har en egen huvudkudde bredvid min i sängen eftersom jag annars blir utan! Mer kavat än "lekkompisen" Ida. Att lekkompisen står inom "" beror på att Ida är stor och stark men Ida har inte koll på det. ;) Julia är liten.:grin:När Ida ska leka så blir det ibland lite för hårdhänt så Julia är väl sådär förtjust i sin "lekkamrat". Men de går bra ihop, det är bara leken som blir för hård ibland och Julia far som en vante när de brottas.

Ernst är lite utav en mammagris, tyr säg väldigt till hans mamma (mig) och är
i övrigt ganska reserverad när det kommer främmande. Kan inte jama, utan piper istället.
Matglad kissemiss som gärna skulle äta tills han rullade fram. Kastrerad hankatt på 4 år.

090109(3).jpg

090115(2).jpg

Bebis är en väldigt bestämd herre, som man gärna inte retar upp. Är väldigt gosig
när han själv vill (har blivit bättre på detta, nu är han jämt gosesugen) och lägger sig
och tuttar, likt en kattunge. Kan öppna dörrar och talar om när han varit och bajsat på lådan.
Kastrerad hankatt på 5 år.

090109(4).jpg

090109(8).jpg

090114(1).jpg

Lite gammel-nya bilder från oss:rofl:

25496248.jpg

25636157.jpg

25516928.jpg

Bilderna kan vara inlagda förut:angel:'

// Fashion Flash

Här är vår lilla dam. Svea, en riktig liten diva, trots att hon knappt har hunnit bli ett halvår äger hon världen (enligt henne själv) :p
Så busig att hälften vore nog, men hon är ju bara en liten bebis än
25844659.jpg

Här är vår lilla dam. Svea, en riktig liten diva, trots att hon knappt har hunnit bli ett halvår äger hon världen (enligt henne själv) :p
Så busig att hälften vore nog, men hon är ju bara en liten bebis än
25844659.jpg

Sååå söt:love:
Det är likadant med Maysan. Maya borde heta diva inte maya. HAHA:devil:

Min ögonsten, Paris "Spurs" Hilton :love:
Den 5e juni bli hon 3 år, gammeltanten.

Personlig, charmig, och alldeles hårig :D

En liten Spurs
spurs4-1.jpg

En större Spurs
DSCN8808.jpg

Stjörnuljósa Triple Fantasy
Fanta som hon kallas är en snart 4 årig perser hona. Numera är hon kastrerad men har jag tagit 2 kuller undan henne. Hon är en speciell karaktär som bara trivs med en person, mej. Anadra får ge henne mat och göra allt som hon vill, men dom får helst inte klappa henne för då får dom ett iskallt ögonkast. Hon är en rikigt prinsessa.

2370855405_bbb327ea0c.jpg

2374458800_e012d41e86.jpg

Stjörnuljósa Lunar Mist
Min andra perserhona som är 2 år gamal och är Fantas halvsyster och kallas hon för Luna. Hon är rikigt mammig och följer mej runt vart jag en går i huset och älskar att få uppmärksamhet. Denna damen har gått väldigt bra på kattshower och har fått en kull och har flera inplanerade ;)

2334363065_d7e31bbd19.jpg

2335191022_9805818518.jpg

Zmulan, född 12/4-08. Hon har väldigt mkt överskotts energi och älskar tex att leka i tvättställningen och att klättra i träd:O Sen så älskar hon vatten också ;)

Zashe, född 4/10-07, köptes som hona men visade sej ganska snabbt att så var inte fallet därav Zashe(Zasha), kan vara oehört kelen men det ska verkligen vara på hans villkor för annars så springer han, ganska skygg av sej och gillar inte hastiga rörelses och dylikt, han har varit så sen han kom och det är antagligen hans personlighet ;)

Zlatan, född 26/9-07. Han är bossen i huset och det är osså han som ser till att det inte kommer inte några otillåtna katter i hans område ;)

Kolla gärna in i mitt allbum där fler bilder finns ;)(http://www.pixbox.se/pic_show_id26156151.html)

Detta är min andra katt: Filippa (kallas Nippis)

Hon är 8 år och ser så chockad ut för att hon ser odjuret (dvs den nyss hemkomna hunden)

IMGP0578.jpg

*kl*

Saga å Sotis är hos veterinären just nu och blir "fixade". Blir väl lite bilder på arga kattor med tratt sen :p

Min katt Figaro är snart 10 månader och är en rolig kille :) Han älskar mat, men endast hans torrfoder duger, färska räkor och annat är helt ointressant. Han älskar att åka spårvagn och att vara på utflykt hem till sin bästa kompis som är en hund (min mammas som vi åker och hälsar på både nu och då) Dock är att åka bil inte lika kul som spårvagn av någon anledning :p Han sover helst i sin bil, på en kudde bredvid mig eller bakom skohyllan. Vatten är otroligt intressant och han ska alltid vara med när man diskar, badar eller vattnar blommorna. Att bada själv är helt okej också. Han är lite annorlunda men världens finaste i mina ögon såklart :love:

n1617063155_7953_6799.jpg

Liknande trådar

D
Katthälsa Hej, Skulle vara evigt tacksam för lite råd. Vi har en katt blandras norskskogkatt/bondkatt. Vi har även en ragdoll katt som vi köpte...
Svar
1
· Visningar
1 730
Senast: Tispe
·
Övr. Djur Igår kväll när jag precis släkt lampan för att sova, börjar hunden att skälla hysteriskt. Samtidigt hör jag ett ljud, låter som något...
Svar
10
· Visningar
1 427
Senast: DarkInNight
·
H
Övr. Hund Står inför ett jättesvårt val.... det är nämligen så att för 1½ år sedan fick våran tik valpar(hon fick p-spruta som slutade verka 1...
Svar
15
· Visningar
1 675
V
Övr. Katt Är det normalt att hankatter är elaka mot honkatter? Jag trodde grabbarna skulle vara antingen underlägsna töserna, eller...
Svar
7
· Visningar
1 658
Senast: veronican
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama