Berätta om era katter och lägg in bilder:)

Sv: Berätta om era katter och lägg in bilder:)

[QUOTEVilken fin färg hon har:D

Tack! Jag älskar grå (blå) katter. Hon är helt grå utan ett enda vitt strå. Den skimrar från silvervit till mörkaste blyertsgrå och pälsen är så enormt mjuk. Den tovar sig inte och hon fäller nästan ingenting. Fast vi får väl se i vår, då kanske huset får en luddigare karaktär :)

Det som jag aldrig lyckas få till är färgen på hennes ögon. De är mer gröna än gula men det syns ju inte på bilderna.[/QUOTE]

Kan du inte lägga upp en bild på hennes ögon??

Här kommer mina fyra raringar.
Kompiis. Hittekatt född 98.
IMG_0013kompiis.jpg

kom till familjen som sällskap åt Kompiis
So
IMG_0016sol.jpg
l
Smilla och Smokie.
HPIM0131.jpg

IMG_0012.jpg

Åh, vilken rolig tråd, jag älskar att se bilder på andras katter! :love:

Här är mina!
Märta en hona som är ungefär 3 år nu som när hon var drygt ett halvår började hänga runt vårat stall, mager och eländig. Hon var en riktig fryslort, så hon fick vara mycket i stallet under den kalla vintern med 20 minus ute. Hon kom ifrån våra grannar, så vi visste ju att hon hade ett hem. Men så började hon följa med mig in en dag, hungrig som en varg och vi lät henne stanna inne i värmen medan vi var hemma. När jag gick till skolan brukade jag gå med henne till deras trappa och sätta henne där, och plinga på ifall jag såg att de var hemma. Men när jag kom hem så kom hon alltid med mig... Hon var rätt mycket hos oss, och vi avmaskade henne regelbundet (jag har aldrig sett en katt med så mycket OCH lång mask :eek: ). Så började magen växa under försommaren och tre dagar efter min student så födde hon två ungar inne hos oss. Grannarna såg ju att hon hade fått ungar och frågade om de fick leta på loftet, men vi sa att hon fött dem inne hos oss och såg lite skamsna ut. Svaret vi fick då var "Jaha, vill ni ha henne och ungarna? Vi tänkte göra oss av med allihopa!". Jaa tack sa vi. Så fick Märta med ungarna Satchmo och Selmer bo kvar! :love:
Hon är väldigt renlig, och när första kullen ungar var små så tvättade hon dem så mycket att de blev kala på magen :O

Märtis
Mrta.jpg

Märta och Satchmo trängs gärna vid mitt tangentbord
satchmomarta2.jpg

Selmer kom ut först ur magen. Han hette från början Selma för att han såg så feminin ut. Det sa veterinären också när vi var och vaccinerade dem och sa att vi var osäkra att "Jamen, den där ser ju så himla tjejig ut! Och inga kulor syns". Men efter lite klämmande konstaterade hon att jojo, det var en grabb. :D Så då blev det Selmer. Jag säger bestämt att han heter Stig-Helmer numera, för det passar honom så himla bra men till vardags är det ju Selmer som gäller. Han är inte jättegosig men väldigt social och ska vara med mycket, snabb som ATTANS och älskar flärparna som blir när man öppnar ett mjölkpaket. Ganska ofta hittar man såna i torrisskålen, och pappa får leva med att det samlas i hans säng. :love: Selmer är totala motsatsen till sin brorsa i kroppsform, han är lång och slimmad som en atlet.

Selmer som bebis
selmalepsyl2.jpg

Selmer var inte så glad över att vara julfin, det var pinsamt!
selmerjul.jpg

Satchmo är lillebrorn i kullen, som växte sig störst. Han har alltid sett jättegrabbig ut, så där var det ingen tvekan. Han älskar godsaker och har varit lite fet (våra katter har alltid haft fri tillgång på mat, men det funkade inte med den här grabben) så nu får han bara mat tre gånger om dan. Han vägrar dock äta torrisar, av nån anledning. Länge ville han inte äta kött överhuvudtaget, utan åt bara vegetariska saker eller mjölkprodukter. Han vet att han blir jättesöt när han sätter sig på rumpan för att tigga och utnyttjar det till max, så från att vara vinglig med sina konster kan han nu sitta jättelänge. :D Han är väldigt bekväm av sig, och går ytterst plikttroget ut för att brorsan och mamma gör det. Han ligger gärna framför min datorskärm och myser. Eller på musen, eller tangentbordet...

Satchmo som bebis
satschmosko.jpg

Satchmo visar hur fint han kan sitta, men vill han ha uppmärksamhet så viftar han lite med armarna också
satchmotigg.jpg

Nytillskotten då? Två veckor gamla, lite drygt, och har precis öppnat ögonen helt. Underbart söta. :love: Vi får se vad det blir av dem, men en av dem är nog ganska säkert döpt till Arthas eftersom de föddes samma dag som Wrath of the Lich king kom ut (ett dataspel där huvudpersonen heter Arthas) :D

En hög med skruttar :love:
kisseungar081119.jpg

Satchmo visar hur fint han kan sitta, men vill han ha uppmärksamhet så viftar han lite med armarna också
satchmotigg.jpg

Nytillskotten då? Två veckor gamla, lite drygt, och har precis öppnat ögonen helt. Underbart söta. :love: Vi får se vad det blir av dem, men en av dem är nog ganska säkert döpt till Arthas eftersom de föddes samma dag som Wrath of the Lich king kom ut (ett dataspel där huvudpersonen heter Arthas) :D

En hög med skruttar :love:
kisseungar081119.jpg

ÅÅåå Vem älskar inte kattungar mer än jag??:love: Själv har jag en hittekattunge på 12 veckor har varit hos mig sen 3.

*KL*

Här kommer min lilla kille. Charlie är en 6 månader gammal ragdoll, full av energi och rackartyg och ibland skulle han verkligen behöva en lekkamrat men det får vänta tills nästa år (har redan sett ut en hane som jag vill ha en kisse efter :D). Självklart blir nästa en ragdoll också ;)

http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_29/23740000-23749999/640x480/23741933.jpg?0

http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_29/23600000-23609999/640x480/23607161.jpg?0

*KL*

Här kommer mina odjur :)

Theodor ca 13-14 veckor :p En underbart go pojke som älskar att sitta på axeln lite då o då.
Social o pratig. den lilla clownen :)

70661_1226341140.jpg

Mys me Dillan
59733_1227161754.jpg

74680_1226341069.jpg

90084_1226138892.jpg

Vincent.
Theos brorsa, Den lite blygare men ack så gosig.
Ska nästan alltid ligga under täcket o sova på nätterna :)

82067_1226138934.jpg

82382_1226138988.jpg

Bus me Dillan
63185_1226341546.jpg

22696_1226825659.jpg

Ååå så söta katter ni alla har:love: Ska se om jag kan hitta några fina bilder på mina 3 utekatter också. Det kanske blir några på Trazzel och Maya:grin:

KL

Jag har 4 katter (Och en stödis) 2 bor hos pappa och 2 hos mamma. Fast jag kommer koncenterar mig på en av dem bara :)

Penny har jag haft i 16 år. Jag helt enkelt släpade hem henne från en kompis som ville bli av med sina kattungar när jag var 6 år.. :)

Det är min älskling, min lilla tantbebis.
När hon har fött ungar, har hon alltid gjort det under mitt täcke. Hon har krav på att hålla tassen med, hon tänker *inte* vara ensam ens en sekund (Toalett-pauser är en big no-no)

Hon verkar tycka att det är väldigt viktigt att jag är med, hon kommer och petar mig i ansiktet på nätterna om hon föder.

En gång trillade en kattunge bakom föd-korgen, och då var hon och väckte mig, så jag skulle ordna det.. Vaknade av en liten tass i ansiktet.

XEyvGzFIy.jpg

Slänger med en varsin bild på grabbarna grus med, de är så lustiga, haha. Den gula har t ex försökt våldta mitt huvud :eek: Han bet mig i håret, satte tassarna runt mitt huvud och skrek, haha.

MwFatxCXO.jpg

Busen

IyYEMmnmw.jpg

Carlsberg

UhbFvGTMz.jpg

Och Den svarta, pennye's son, Vincent!

Senast ändrad:

Här är Ellen, eller Liljans Ällen som hon så fint heter! Hon är en Norsk Skogkatt på 5år, kan även titulera sig Grand Internationell Champion, men just nu ligger utställningskarriären lite på is trots att hon 'bara' har två cert kvar till Europa Champion. Världens bästa silverprinessa :D
20081118133932_img_1356.jpg

[/IMG]

åhhh:love:

bild.php

n770445392_2623478_4455.jpg

1,5 år gammal, superbusig. Hon tittar på mig innan hon ska göra något hon inte får göra, sen så gör hon det ändå ;) Och hon VET att det är fel så hon skyndar sig att gömma sig el dyl. Men hon är ju sååå gullig & gosig:love:

Alla bilder är nog tyvärr redan visade men presenterad har han inte blivit nån gång. :)

Det är mina föräldrars katt eftersom jag inte bor hemma längre, men jag anser att det är min katt ändå eftersom det var jag som räddade kvar honom i huset när mamma och pappa ville lämna bort honom till förmån för en kattunge vi fått (de gick INTE ihop). :mad: Dumheter att göra sig av med mästerkatten!

Han är 9 år, kom till oss vid ett halvårs ålder efter att ha bott hos en ung kille som inte brydde sig tillräckligt om honom. Det är en väldigt speciell herre, gos sker helt på hans villkor, blir det för mycket kommer man på sig själv att klappa luften... Han kan dock vara väääldigt gosig och är det allt som oftast. Han är väldigt "revirig". Vid ett tillfälle var det två grannkatter på tomten och slogs. Gustav, som han heter, satt och tittade på tills han fick nog och gav sig in i slagsmålet och jagade sedan undan dem. Han har öven varit i slagsmål med räven som bor intill huset med kattseger vid upprepade tillfällen.

Nu har det inte setts till andra katter på tomten på flera år, han håller noga koll.

Gustav jamar inte, han kvider. Passar jättebra till en stor och stark katt. :cool:

Upptäckte att det knappt fanns bilder alls här, återkommer med fler sen.

cat4.jpg

cat1.jpg

cat2.jpg

Hej!
Här kommer det lite flera bilder från oss:D

Mizzan(hona, ålder ?)
Är en väldigt mysig katt vill nästan bara ligga i knät hela dagarna. Hon älskar mat. Och är väldigt rädd av sig. Om man tappar något eller halkar springer hon iväg snabbare en vinden. Hon är egenligen en stallkatt till vårat stall. Men det tycker inte hon. Så hon ligger mest inte och sover i soffan dygnet runt. Men ibland är hon ute och jagar.

Zoya(hona,4 år)
Zoya är Mizzans dotter. Också lite rädd av sig. Zoya är för det mesta i stallet men ibland vill hon komma in och mysa lite.

Mizzan är den som är lite röd och lite kraftigare. Och Zoya är den andra.
25026363.jpg

25026367.jpg

Här kommer det några nya bilder på Trazzel.
25026365.jpg

Nu blev du rädd va??
25026366.jpg

Några nya bilder på Maysan.
En av maysans personligheter är att bada leksaksråttor:angel:
25026360.jpg

Här är våra tre katter. Från vänster: Taz, Sammy och Isis.

kattga%CC%88nget.JPG

TAZ:
taz19aug08.JPG

Taz är en kille på ca 1½ år som hamnade på hittegodsavdelningen i t-centralen när han var knappa året, någon hade övergivit honom på ett nattåg.
En förening för hemlös katter tog in honom och placerade honom hos oss i väntan på att han skulle få ett nytt hem, vi blev dock så kära i honom så vi behöll honom. Han följer oss som en hund lös i skogen men är tvungen att ha koppel på sig i bostadsområdet där det finns faror. Smart, gosig, vis och underbar!

SAMMY:

sammyblank.JPG

Sammy är ett Brittiskt Korthår på 9 månader. Han följer ibland med på koppelpromenaderna tillsammans med "storebrorsan" Taz men han föredrar att vara inomhus. Han var tänkt att hamna i Tyskland som avelshane men uppfödaren ångrade sig och vi är alla glada för det. Han växer så det knakar och ligger just nu på 5½ kg, förväntas stanna på minst 8 kg. Gosig, lekfull, okynnig och älskar laserpekaren.

ISIS:

Isis.jpg

(Bild från akutgruppen.com)

Isis är en hittekatt som kommer från samma förening som Taz. Hon är bara här tills vi hittar ett nytt hem till henne. Isis bodde hos en familj när hon var liten och tillhörde pappan i huset, när han flyttade lämnades hon kvar och kastades ut till sitt öde av resten av familjen. Hon bodde utomhus och födde flera kullar, den senaste i en ihålig stubbe. Som tur var så kunde alla räddas och togs in i värmen.
Isis är otroligt kelsjuk och pratar gärna tillbaka om man börjar konversationen. Inte så lekfull utan gillar mest att ta det lugnt och se hennes kompisar busa. Vi hoppas och tror att någon kommer vilja ha henne som sin egen.

Liknande trådar

D
Katthälsa Hej, Skulle vara evigt tacksam för lite råd. Vi har en katt blandras norskskogkatt/bondkatt. Vi har även en ragdoll katt som vi köpte...
Svar
1
· Visningar
1 730
Senast: Tispe
·
Övr. Djur Igår kväll när jag precis släkt lampan för att sova, börjar hunden att skälla hysteriskt. Samtidigt hör jag ett ljud, låter som något...
Svar
10
· Visningar
1 427
Senast: DarkInNight
·
H
Övr. Hund Står inför ett jättesvårt val.... det är nämligen så att för 1½ år sedan fick våran tik valpar(hon fick p-spruta som slutade verka 1...
Svar
15
· Visningar
1 675
V
Övr. Katt Är det normalt att hankatter är elaka mot honkatter? Jag trodde grabbarna skulle vara antingen underlägsna töserna, eller...
Svar
7
· Visningar
1 658
Senast: veronican
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama