• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Hannis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 220
H

Hannis

Vad har ni för skydd när ni tränar terräng?
Har kollat lite på new skydd. Är de bra?
Eskadron har ju en variant som heter cross country.
Nån som har dem?

Har någon dessutom provat ljusblåa? Jag tycker det är en ursnygg färg,men är rädd att de blir repor som syns, då jag sett det på de vita...

Sv: Benskydd

jag har NEW lightweight och är jättejättenöjd me dom!
håller hur bra som helst och är lätta att göra rena

eskadrons skulle jag inte vilja ha, vad jag förstår så e dom som dom vanliga senskydden fast med mockaförstärkning framtill......låter lite klent tycker jag

Hannis skrev:
Vad har ni för skydd när ni tränar terräng?
Har kollat lite på new skydd. Är de bra?
Eskadron har ju en variant som heter cross country.
Nån som har dem?

Har någon dessutom provat ljusblåa? Jag tycker det är en ursnygg färg,men är rädd att de blir repor som syns, då jag sett det på de vita...

Jag har NEW skydd och är jättenöjd :D

Eskadrons är verkar inte särskilt hållbara och är bara lite förstärkta fram...

Har inte provat ljusblåa men tror dom håller sig relativt snygga :p

jag har NEW skydd, tycker dom e skitbra! =)
har kollat på Eskadron oxå. verkar helt okej men kanske lite väl "tunt där fram..

Clarendon :)

Mjuk formbar yttersida i syntetskinn och syntetludd på insidan....bara att slänga i tvätmaskinen efter ritten :)

hur e de me skydd för senan i dom då? finns det nån skena el nåt? *nyfiken*

Frambensskydden är hela och går runt hela benet.
Jag kan inte känna att dom skulle ha någon skena. men dom är väldigt stadiga och rejält stoppade med ludd.
Jag har i många engelska hästtidningar sett att både hopp och fälttävlansfolket gärna använder dom...

Jag har haft en adress till en internetaffär som sålde sådana men jag verkar ha lyckats tappa bort den..:(

men luddet blir väl väldigt blött i vattnet...

jag skulle gärna ha clarendon som vanliga skydd, men inte i terrängen tycker att terrängskydd ska ha en rejäl skena som skyddar senan

Jag tycker dom definitivt är mycket mindre "sura" efter en tur i skogen än skydd typ eskadron med fårskinn i....

Dessutom är dom efter en tur i tvättmaskinen och torktumlaren reda att användas nästa dag..torra och rena :)

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
518
Senast: Elo
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
862
Senast: Lisen82
·
Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 907
Senast: lindaf
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 556
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rehabtid dragna tänder
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V