Benrester i pälsen

pepp

Trådstartare
Totte fick ett ben för nån dag sen och har tuggat som en idiot, nu har han hårda benrester i hela pälsen (krulligt pudelhår). Har badat honom en gång, men det försvinner ju inte...

Vad kan jag köra för nåt bra schampoo för att få bort det?

Sv: Benrester i pälsen

Man får låta dem stå i blöt lite, sen såpa kanske? Nu kör vi aldrig tuggben just eftersom de lämnar så hårda slemmiga spår efter sig, kör med råa ben ist.

Han gillar tyvärr inte råa ben :( det vi har ligger bara.
Ska testa såpa och se! Problemet är att det fastnade en del i mustaschen också :o får se om vi måste raka bort den eller om det går att få ur.
Tack för tipsen!

Kolla med pudelfolk innan du använder såpa!
Jag är ett stort fan av såpa o övertygade en bekant om att det var bästa hundschampot, hennes bearded fick filtat päls!
:eek:

Han gillar tyvärr inte råa ben :( det vi har ligger bara.

Har du testat vita tuggben? Hade samma problem med mina hundar efter bentuggande, det blev som klister i deras tasshår :crazy: Bytte till vita tuggisar och det blev inget mer kladd. Tyvärr så tyckte inte mina hundar att de var lika goda som de bruna benen - men de dög.

INTE såpa! Blir filt av det på de flesta pudlars päls! Blötläggning är väl vad som gäller annars. Min får så lite och hans lockar på benen är inte av sådär fint pudelhår utan mer naturligt infettat så man kan dra bort det kletiga.

Ha! Good to know... *noterar: INTE tvätta vovve i såpa*

Jag hade lätt kunnat göra det, tänk vad förvånad man hade blivit :eek::rofl:

Undrar varför det blir så?

Man tovar ju ull med såpa...min lagottos päls liknar definitivt ull hehe

Angående pälskladdet, vi brukar bara låta det va, det brukar försvinna efter någon dag, jag vet inte om han äter av det eller om det trillar av.

Ja, många använder det ju på häst, men vi som har en pudelmix ska nog låta bli :angel:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 263
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
11 063
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 951
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 184
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025