Behövs en veterinärbesiktning vid nyteckning hos a*ria?

K

Kenzi

Som överskriften lyder... Jag undrar om man behöver veterinärbesikta en häst som man ska teckna ny försäkring för. Jag ringde upp agr*a och tecknade en utan problem, 25000liv och 120000 veterinärvård, men hon sa inget om att jag behövde skicka in papper på veterinärbesiktningen. jag vet att jag fick en reservation för min ridtravare när jag tecknade, och den togs bort vid en ny besiktning. Men detta är en paintkorsning 5 år...

Sv: Behövs en veterinärbesiktning vid nyteckning hos a*ria?

Har du köpt den nu?
I sånafall tror jag du får försäkra upp tlll köpesumman.

Har du köpt den för mindre kan det bli problem den dagen den döms ut/förolyckas el liknande.

Ja jag har köpt den nyss för samma belopp som jag försäkrat honom i. Tack för svaret.. Någon annan som också kan bekräfta ? :)

När jag ville försäkra upp min häst från 30 till 50 i liv så behövdes besiktningspapper.

Hästen har stigit i värde sedan jag köpte honom...

Jag slog en signal till agr*a =) Fick veta att man får försäkra en häst för inköpspriset, max 30 000kr utan att det behövs en veterinärbesiktning, sen höjjer man försäkringen allt eftersom hästen får meriter. Man gör en hälsodeklaration via telefonen med dom när man tecknar försäkringen.

Jag behövde inte visa besiktnignsintyg när jag försäkrade min. Gubben frågade om jag hade och ja, det hade jag - men behövde inte visa.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag undrar lite vad som gäller i följande fall. Att jag varit naiv och godtrogen behöver ni inte påpeka, det vet jag redan. Jag köpte...
2
Svar
37
· Visningar
7 769
Senast: Nepenthe
·
Ekonomi & Juridik Hej, Detta är ett öppet brev till er där jag vill ge en bakgrundsförklaring till temat hästhandlare som i går togs upp på SVT...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
26 059
Senast: Chilodeur
·
Hästmänniskan Ska köpa min första häst imorgon, och undrar lite om försäkringar, då jag har typ noll koll. Just nu är hästen A1 försäkrad i agria, vet...
2
Svar
28
· Visningar
4 042
Senast: *tove*
·
Ekonomi & Juridik I december skickade vi in ett papper till Agria om att betala en av hästarnas försäkring via autogiro. Detta skulle dras från min sambos...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 520
Senast: clusia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar