Behöver tröst..råd..stöd...allt..

bollen__

Trådstartare
Måste skriva av mig lite, detta kommer kanske bli lite virrigt men måste bara..
Vi har haft 2 st hundar i vår familj, mamma har varit halvtids-sjukpensionär och pappa jobbat heltid. Vi bor på landet och hundarna har aldrig behövt sitta i hundgård.
Mamma och pappa skiljde sig.. Pappa jobbade halvtid(sjukskriven resten pga op.) sen blev pappa heltidssjukskriven, pga ny op.
Han funderade och ojade sig hur det skulle bli när han skulle börja jobba igen. Byggde en hundgård o började lära in den unga hunden där(hunden blev 2 år i juni). Den gamla var också med från början, men hon är van vid att vara inne, iaf när de jobbar heltid(hon har en hel balkong att ligga på också). Sen blev den gamla hunden sjuk, gick inte att rädda :cry: så hon somnade in..
Nu börjar pappa oja sig igen..han börjar jobba halvtid i sep. det är okej säger han, 4 timmar kan han tänka sig att ha henne i hundgården/inne i värsta fall. Men när han börjar jobba heltid..

Han pratar om att AVLIVA henne.. för han säger att bo i hundgård inte är ett riktig liv för en hund.. :( Jag älskar denna hund..har gått hundkurser etc med henne. hon älskar mig!
Jag försöker säga massa alternativ.
*Grannen har erbjudit sig att kommma o släppa ut hunden ur hundgården, antingen ta med henne hem till sig, eller vara hos oss. Det negativa är att hon har en hund som vill para sig med vår hela tiden, och vår springer bara undan o gömmer sig och får springa iväg hela tiden. Detta gillar INTE pappa.

*Har sagt att vi kan ha hunden hos oss. Vi bor i lägenhet, och jobbar båda heltid, men pojkvännen får ha hunden med sig på jobbet, de har rastgård där, och hundarna får också vara i fikarummet/kontoret. Jag har även "jour" ibland då jag är hemma.

*Sälja
*Sätta ut på foder
* "hunddagis" (kan bli för dyrt dock, pappa har inte mkt pengar)

Just nu bara gråter jag. Gråter och är arg. Ledsen. Uppriven. Jag älskar denna hund! Men vet inte hur jag ska få min far att inse att han inte får avliva henne. Det är ju han som står på ägarpapprena, så jag kan ju itne göra något på så sätt.

Behövde mest skriva av mig. FÖrlåt för eventuella stavfel och liknande, tårarna rinner.. Tips, råd? Eller vad ska jag göra...jag älskar min pappa också men vi har inte riktigt samma syn på det här..

Sv: Behöver tröst..råd..stöd...allt..

kan ni inte ta hunden då? hemskt och jobbigt sånt juh! bra att din kille får ha med hunden på jobbet... Hoppas de löser sig..

Han säger bara att han inte tror att hon skulle trivas i lägenhet. Men det vet man ju inte förrän man provat tycker jag. Hon har varit här och sovit över, dock aldrig utan pappa. Men hon är trygg med mig och pojkvännen iallafall. Så glad som hon är när hon får se oss, så glad är hon aldrig vid "vanligt främmande" eller om tex. min lillebror kommer hem..

Tror absolut inte att det skulle vara någon fara at bo i lägenhet. Mina hundar reagerade inte ens när vi flyttade från vår gård till en lägenhet. Hunden ska väl inte aktiveras inomhus?

jag hoppas ni kan få prova i alla fall. jag tror att det kommer gå bra. Om hon trivs och känner sig trygg med er tror ja inte det är några problem....

Nej precis, jag säger ju det till pappa också. Dessutom blir hon ju inte hemma ensam på dagarna utan följer med till pojkvännens jobb där det finns rastgård och sen får hundarna vara i fikarum,kontor, omklädningsrum..

tack för peppningen, bägge två!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 945
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 702
Senast: fixi
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 788
Senast: Milosari
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 422
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka