Behöver tips på agilitybana till häst!

Martina_m

Trådstartare
Tänkte ta och "leka" lite med min häst, genom en liten agilitybana i paddocken.

Någon som har förslag på hinder?

Kommer inte på så mycket mer än serpentiner, cavaletti och vanligt hinder.
Kan ju tillägga att det gäller en häst på 155 ;).

Alla tips är varmt välkomna! :bump:

Sv: Behöver tips på agilitybana till häst!

Det blir svårt att få till tunnel, och balansbräda:rofl:

Men slalom kan du ju ha:p

Flash/ gillar agility

Hehe, precis.En tunnel kan bli lite svårt, eller ja, en presenning kan man ju ha :idea:!

Och sån där vippbräda har jag sett de har till små shettisar på tv, men kan ju vara lite svårt att fixa kanske :grin:.

Kommer ni på något som jag kan göra med min häst, som mjukar upp honom och där han får tänka, så säg gärna till!!

Kliva upp på lastpall, gå mellan två tunnor, om hinderstöden är höga kan man spänna upp en pressenning mellan ett par hinderstöd och gå under/genom, gå genom en bomlabyrint utan att slå i, sätta ena foten på en platta (ex ett lock eller liknande), rygga i 90graders vinkel utan att trampa på eller utanför linjen, göra halt på olika ställen och stå kvar, inkallning..
Finns många kul hinder inom trail/ranch trail/bruksridning man kan använda från marken också. Ett par av mina förslag är därifrån.

Kanon! Tack för förslagen! Ska se om jag kan få ihop några hinder idag och prova med!

bildäck, vill man öka svårighetsgraden lägger man pressening över bildäcken. Eldhav, plastband trädda på förslagsvis, ett rep, som spänns upp mellan två hinderstöd.

Jag brukar lägga fram bildäck som hästen får sätta en hov i. ;)

Inga bilder eller nåt :p?

Nog bara jag som är seg, men hur menar du med plastbanden?

bilder finns på "plastbandshinder" och lite annat, men jag har tydligen inte lyckats få med bildäck-pressenningen. Titta på www.sivmonika.se, på hästsidan, längst ned på den sidan finns några "album, det första "instruktörsutbildning" 2007 har bilder med plastbanden.
Men bildäck kan man förslagsvis ha flera stycken och lägga en pressenning över och trycka till plasten i däcken och sedan låta hästen gå över.

Liknande trådar

Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 814
Senast: Claraclara
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
801
Senast: Elo
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
15 705
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 421
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka