Behöver rådgivning lite fort..

Jannnna

Trådstartare
Har en 9-årig kisse som är svullen runt/bakom ena örat. Försökte se in i örat så gott det gick och det visade sig att han verkar ha ett infekterat sår där (så gott jag kunde se).
Han är både pigg, matglad och kelig, precis som vanligt. Man får röra vid svullnaden om man är försiktig. Men han kliar på det ibland.

Är detta något man måste åka in till veterinären akut för? Vad gör dom troligen om man kommer in? Är det dumt att vänta tills imorgon?

Jag har försökt ringa till djursjukhuset (aktutmottagningen) men har hittills inte fått svar, så jag tänkte höra om det är någon här som kan komma med lite råd? Ska försöka ringa lite till, någon gång måste dom ju svara.
 
Sv: Behöver rådgivning lite fort..

Är han utekatt? I så fall har han nog varit i ett slagsmål för några dagar sedan och fått en böld.
På med krage och ring veterinär direkt imorgon bitti för en tid för sårrengöring och ev drän samt koll så det inte är en öroninflammation som gjort så han kliat på örat och fått sår därför.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 986
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
29
· Visningar
2 041
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 696
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 278
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp