Behöver man grönt kort...

M

Meeis88

på en blåbärshoppning? Eller utbildningshoppning? och clear round?

Mvh//Emelie

Sv: Behöver man grönt kort...

Det beror ju på... Om klubben som anordnar tävlingen vill att de som tävlar ska ha grönt kort så måste man ju det. Det är upp till klubben att bestämma. Oftast så är det väl så att det inte krävs grönt kort på klubbtävlingar.
Clear round är en typ av bedömning. Den kan förekomma på lokal tävling tex och i så fall så måste man ha grönt kort och licens för att få vara med.

Och det kan du svara på så där säkert? Du har väldigt fel.

Det är precis som Baron linge skriver upp till klubben som ordnar vad som krävs. De flesta klubbar i skåne kräver grönt kort på sina pay and ride.

Det beror ju på hur utbildningshoppningen anordnas. Jag vet inte vad en utbildningshoppning är för något, men jag skulle förmoda att det även där är upp till den arrangerande klubben att bestämma om det behövs grönt kort eller inte.
Precis som Snuffsan skriver, att om "tävlingen" är en pay and ride så krävs det oftast grönt kort - det är ju ingen klubbtävling utan ryttare från flera olika klubbar är välkomna.

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 018
Senast: fio
·
Tävling Vet inte om det blir rätt prefix, men jaja. Hur fungerar tre- och fyraårstest? Jag har en medryttarponny som jag rider in, och med honom...
Svar
2
· Visningar
1 208
Övr. Barn Lilltroll har lekt frisör på sig själv och har nu hår i alla möjliga längder 🙈 Så behöver alla tips ni har på korta frisyrer för en 5...
Svar
5
· Visningar
588
Senast: Tantan
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 838
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar