Görel
Moderator
Ditt överanalyserande av precis allt han säger och gör leder inte till något gott. Han kommer aldrig att uppfylla den dröm du har om honom. Det du ska tro är att det här är en person som aldrig kommer att bli för dig vad du vill att han ska bli.Av vad han säger så gillar han mig som person och det vi har. Jag vet också att han inte har några problem med att vara ”ett svin”… det har hänt. Ofta när han känt sig pressad ”då skiter vi i allt, hejdå”. Sen har han tagit tillbaka det. Han säger också att jag är enormt viktig och berikar hans liv. Men det känns ju inte riktigt så.
Vet ju med mig att jag analyserar varje ord han skriver. Men rent krasst han har inga problem att vara ett svin/dumpa osv. Och jag har svårt att se att han lovar/säger något som han egentligen inte vill. Han är rätt tydlig med vad han vill och inte oftast.
Och det är väl det som gör allt så himla svårt… att han oavsett ”jag vill inte ha ett förhållande” ändå är tydlig med att vi ska ses. Och sen säger han att han nog övertolkat saker och inte riktigt menade så.
Att han är en person i behov av extremt mycket ensamtid kan också spela in. Han är själv förvånad att behovet av andra människor är så litet. Och nu har han fått alldeles för lite ensamtid dessutom, han säger att när det blir för mycket går han in i sig själv och stänger ute världen. Jag vet inte riktigt vad jag skall tro.
Släpp. Sörj. Se framåt.