Tack, det där att
han inte är nån ängel i detta är något jag har svårt att ta in. Jag har förlitat mig på
honom,
han fick min tillit en gång och jag växte med
honom.
Hans totala självständighet, att kunna säga ifrån, stå upp för sig själv är egenskaper som jag värderar högt att
han hade. Och jag växte som person under den tiden, och
han tyckte om att se mig växa. Sen släpper
han mig bara, som en trasig leksak. Och man har rätt att ”göra slut”, men det finns olika sätt att göra det på.
Nu sa
han i början av månaden att ”jag kan inte ha nån relation, jag har nog med mig själv, jag vill inte att du förväntar dig nåt mer än det vi redan har”- vilket
han sedan sa berodde på att
han blev neurotisk av det pratet vi haft om flytt.
Han har inte kunnat släppa det.
Han ville fortfarande ses…jag skrev ett par dagar senare hur jag önskade. Att vi bestämmer nåt och slutar tjafsa (att veta var man står/kan förvänta sig behöver jag. Att ses när
han kommer, försöka ses 1 gång i månaden sen. Att jag också vill att
han skall göra det
han vill, segla osv.
Han var med på det, allt ihop och sen ”det känns bra, tror jag”
men
han blev arg över detta med att jag inte ville ”vara ett KK
han kunde ta fram när det passade framåt oktober”…
han tyckte det lät illa. Men det tycks ju vara det
han vill.
Efter det nån kontakt i veckan, glada meddelanden dock hela vägen. Jag skrev också att jag tycker vår kommunikation är jobbig. Jag vet inte vad som ska komma, jag vet inte ens om
han öppnar mina meddelanden. Fick till svar att ”så ska det inte vara, jag tycker om våran kommunikation, nu ska det bara vara bra saker”. Sen försvinner
han, dyker upp nån gång i veckan, skriver kanske 3 meningar och sen borta mitt i pratet.
Han är lite så att
han står sig själv närmast,
han går före i alla lägen. Resten av världen får bara köpa det. Och jag hade gjort det…det hade inte behövt vara såhär, jag hade inte behövt må såhär om
han sagt ”jag mår skit och behöver få vara en vecka”…. Inte ens det vill
han ge mig. Utan jag skall stå på stand by… tills
han behagar öppna meddelandena.
I skrivande stund, jag vet inte ens om
han kommer att öppna igen. Det logiska är ju att
han gör det nån gång. Jag vet inte om
han kommer att säga ”du jag vill inte träffa dig alls”, eller vara som vanligt ”nu åker jag snart så bör vara hos dig om en vecka”…. Det där plågar mig.
Visst skulle jag kunna skicka nåt och KANSKE
han är på humör att öppna det. Men är
han inte det så blir det betydligt värre. Ibland när jag gjort så har
han t.o.m. blivit väldigt glad och pratat en timme.
Dessutom vet
han,
han vet om min separationsångest. Att jag behöver lite stabilitet osv. Sen om det handlar om att
han är så under isen, bara lagt det på hyllan, tänker att
han tar det när
han är påväg vet jag inte.
Förr var
han den mest kloka människa jag träffat. Vi möttes i en tråd just om att ”försvinna/ghosta” då jag varit med om det (den killen hörde av sig månader efter och hade rasat helt mentalt, så ingen skuld på honom). Ödets ironi att
han ”plockar upp” mig där, gör mig trygg och givetvis aaaaaldrig skulle göra så själv ”man försöker höra av sig hur trött man än är” hette det. Och så lämnar
han mig på samma sätt, fast i 10 gånger sämre skick.