W
whateverr
1. jag ska om några dagar och rida en häst som jag, om allt går bra, ska få. denna hästen har jag varit medryttare på ett tag,fast då var han hos sin fodervärd,som inte kunde ha han kvar och nu är han hos sin ägare som inte heller kan ha han kvar. och jag tog tillfället i akt att skaffa mig en egen häst.
det jag vill ha hjälp med av er nu är att jag vill ha som ett "program" att följa när jag ska rida honom inför ägaren (hon vill se om jag klarar av honom) annars får jag han inte. jag vill ha hjälp med vad för övningar jag ska göra, lösgörande övningar, hur jag ska värma upp, vad jag ska göra osv. jag vill ha nånting bra att följa!!
jag gillar den här hästen jättemycket,har dock bara ridit honom några gånger.
han är jättesnäll att rida ut, 100 % trafiksäker.
på banan kan han va lite piggare, men han är inte svårriden på nåt sätt.
han går lätt i form och ja, jag gillar honom starkt!
2. finns säkert trådar om det här redan, och nu låter jag säkert som nån liten nybörjare, men hur får man hästen att gå på tygeln/gå i form/trampa under sig och allt det där som man vill? visst kan jag det lite men jag är ganska osäker på det.
har fått vissa hästar gå på tygeln vissa inte.
jag är ingen nybörjare utan har ridit i många år och ser mig själv som ganska erfaren, men jag har inte riktigt koll på det där ännu.
jag avundas alla som liksom får hästen gå så där fint i form. jag vill också!
3. sittbenet, visst är det så att man sitter ner när det yttre frambenet går framåt? glömmer lätt det där.
4. med fråga 1, jag menade inte på nåt sätt att jag vill fejka för henne att jag är en bättre ryttare än vad jag är, jag vill bara visa min bästa sida.
det jag vill ha hjälp med av er nu är att jag vill ha som ett "program" att följa när jag ska rida honom inför ägaren (hon vill se om jag klarar av honom) annars får jag han inte. jag vill ha hjälp med vad för övningar jag ska göra, lösgörande övningar, hur jag ska värma upp, vad jag ska göra osv. jag vill ha nånting bra att följa!!
jag gillar den här hästen jättemycket,har dock bara ridit honom några gånger.
han är jättesnäll att rida ut, 100 % trafiksäker.
på banan kan han va lite piggare, men han är inte svårriden på nåt sätt.
han går lätt i form och ja, jag gillar honom starkt!
2. finns säkert trådar om det här redan, och nu låter jag säkert som nån liten nybörjare, men hur får man hästen att gå på tygeln/gå i form/trampa under sig och allt det där som man vill? visst kan jag det lite men jag är ganska osäker på det.
har fått vissa hästar gå på tygeln vissa inte.
jag är ingen nybörjare utan har ridit i många år och ser mig själv som ganska erfaren, men jag har inte riktigt koll på det där ännu.
jag avundas alla som liksom får hästen gå så där fint i form. jag vill också!
3. sittbenet, visst är det så att man sitter ner när det yttre frambenet går framåt? glömmer lätt det där.
4. med fråga 1, jag menade inte på nåt sätt att jag vill fejka för henne att jag är en bättre ryttare än vad jag är, jag vill bara visa min bästa sida.